• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Längta
    Moolie skrev 2014-03-13 14:31:12 följande:
    Väldigt normalt! Jag kände det i ungefär fem dagar.... Mer eller mindre...

Oki va bra och veta,. Tänkte så inget e galet då..
  • Moolie
    Längta skrev 2014-03-13 15:46:16 följande:
    Oki va bra och veta,. Tänkte så inget e galet då..

Ingen fara alls! :) Tänk på att ringa om det blir olidliga eller kraftiga smärtor bara! Du ska inte ha för ont! :)
  • Längta
    Moolie skrev 2014-03-13 15:54:55 följande:
    Ingen fara alls! :) Tänk på att ringa om det blir olidliga eller kraftiga smärtor bara! Du ska inte ha för ont! :)

Ska dit imorrn så får förklara då.. De har ju ändå blivit bättre sen tisdags men d e som världens träningsvärk bara.
  • knaestoot
    zinnia skrev 2014-03-12 20:30:56 följande:
    Det är ju jätteskönt att få prata med andra i samma situation! Välkommen.

Jag hade 15 blåsor, fick ut "bara" 4 ägg och 3 blev befruktade. Hörde av någon på forumet att 6-8 ägg per äggstock var "bra"? Men det finns säkert olika skolor! :)

När ska du få sätta in ett embryo? I april?

okej, då känns det ju lite bättre att höra! Man har ju ingen koll på vad som är normalt och inte!

Jag är jättenöjd med att vi hamnat på Carlanderska, personalen är jättego och tar väl hand om en, men de är inget vidare på att ge extrainfo! Det får man fråga själv om, och det är ju inte alltid man kommer på att fråga just när man sitter och pratar med dem...

Först måste jag få den här fejk-mensen, som hon kallade det.. och sen vänta en månad på nästa mens och se om allt har gått ner eller om det fortfarande är skyhögt med förstorade äggstockar och så.. så väntan blir tills min kropp taggat ner sig igen.. Jag hoppas på april, men tror nog mer på maj :/

• Supers

Halleluja det är fredag. Bara härda ut en dag på jobbet. Rd 9 nästan inga symptomer förutom extremt trött och frusen....om det nu kan räknas som symptom. Var på väg hem ifrån jobbet igår fm ..mådde inte alls bra..men efter lunch kändes det bättre.

Välkommen knaestot, vi fick ut 11 ägg, 7 befruktade men 4 som klarade sig. Den sista av äggen är förhoppningsvis kvar i livmodern ;)

Det är lång väntan både innan man börjar och efter insättningen. .klart värt bara man får det efterlängtade plusset.

• PlinaB77

Supers- åh hoppas hoppas du får ditt plus nu...en dag närmare, håller tummarna!!

Nu har jag ringt min klinik och fått en ny VUL tid den 21 mars för att kolla in äggblåsan. Vi bestämde oss för att köra FET på denna cykeln direkt! Får se om vi kommer köra på helt naturlig cykel igen eller om vi återgår till den procedur vi gjort innan med Ovitrellsprutan och progesteronet.

Men känns så skönt att kunna fortsätta på en gång...blir 7:e gången och sista i frysen!!

• Supers

PlinaB77: Ja en dag närmare. .känns skönt. Som sagt inga andra symptomer. .men ingen mens heller så ännu lever hoppet.

Ja det är bara hoppa på sadeln igen..man böir ju inte yngre tyvärr..fyller 38 i maj...så jag skulle bli överlycklig om lillfröt tar sig.

Stor kram o trevlig fredag.

• Längta

8 befruktade, 3 felbefruktade som dom kasserade, 4 kanske till frysen. 3 hade stannat av lite i utvecklingen. Så 1 till frysen iaf. :):)

• Moolie
    Längta skrev 2014-03-14 14:07:21 följande:
    8 befruktade, 3 felbefruktade som dom kasserade, 4 kanske till frysen. 3 hade stannat av lite i utvecklingen. Så 1 till frysen iaf. :):)

Åh vilken tur! En är alltid något eller hur? Vi fick med en till frysen. Och de sa att vi skulle vara glada för det. Många får ju inte ens det! :)
  • Längta
    Moolie skrev 2014-03-14 15:11:57 följande:
    Åh vilken tur! En är alltid något eller hur? Vi fick med en till frysen. Och de sa att vi skulle vara glada för det. Många får ju inte ens det! :)

Ja precis :):) jag e glad iaf :)
Svar på tråden IVF under 2014