• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers

Nä tror inte det hon som satte in vårat ägg sa 15 dagar så vi kör på det :)

• PlinaB77

Vi har också alltid fått 15 dagar avsett ET eller FET med olika långa odlingstider! Kan tycka att det skulle vara skillnad.

• NikitaAntoinetta

Hej, Tänkte höra efter om nån kanske kan svara på en fråga jag har. Det är så att jag och min man varit i kö i 3 mån för ivf på Huddinge. Men läkaren han gick till rekommenderade oss att nyttja vårdgarantin pga av den långa vänte tiden där. Så nu kommer vi antingen få Uppsala eller st:Görans. Min fråga är vet nån om dom fortfarande räknar från den dag vi sattes på väntelista? Eller om de börjar om från dag 1 igen? Mvh Nathalie

Vänte tid ivf
  • Längta

Wohooo. Kliniken ringde och allt såg bra ut. Så plock på tisdag och återföring på fredag. Herreguuuuuud va ja längtar. :)

• Supers

Får jag fråga. ..hur gör ni med sex? Har förstått att man helst ska avstå. .ifrån att i alla fall gå hela vägen. De 2 förra försöken hade vi noll sex..

Men menar man måste ju få ha lite sköj ;)

Eller?

• Längta
    Supers skrev 2014-03-08 16:24:50 följande:
    Får jag fråga. ..hur gör ni med sex? Har förstått att man helst ska avstå. .ifrån att i alla fall gå hela vägen. De 2 förra försöken hade vi noll sex.. Men menar man måste ju få ha lite sköj ;) Eller?

De e ngt ja också spekulerat i. De har blivit i minsta laget.. Men var ju en liten smäll man fick ta. Hinns ju ta s igen de man missar.. :) just nu vid sprutorna har de inte blivit ngt men vid sprayningen innan.. :)
  • Supers

Nä under det stimulerade försöket blev det inget. Lev som vanligt ..men det är ju verkligen inget som är som vanligt. Tänkte mest på sex efter insättningen. ..nå ja..man ska väl inte ödsla allt för mkt tid till att överanalysera allt...även om det oxå är svårt ;)

• Heidi82

Supers: Vi hade sex en vecka efter insättning. De vill ju helst att man ska avstå sex före TD pga infektionsrisk. Men jag kunde inte hålla mig! Tror att det är främst dagarna efter ÄP som man ska vara försiktig

• zinnia

Längta: Det kommer gå så bra!

Supers: I våra papper står det att man inte skall ha sex första veckan efter ET... 

Svar på tråden IVF under 2014