• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• PlinaB77

Supers- då är du en dag efter mig ???? vi fick testdag 19 mars, vilken dag har ni?

• Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-06 16:45:58 följande:
    Supers- då är du en dag efter mig ???? vi fick testdag 19 mars, vilken dag har ni?

Hej, 15 dar fram blir den 20 mars. Är du på ruvdag 2 nu? Känns lugnt än så länge men ungefäe efter halva tiden börjar det bli jobbigt :O bara vänta o vänta ;)
  • Mars

Supers - Vad spännande! Jag håller tummarna att ni lyckas!

• zinnia

Supers och PlinaB77: Gud så spännande för er! Vilken galet jobbig väntan.... 

Längta: Så 6-8 ägg är bra? Eller är det normalt? 

Primolut88: Jag var också livrädd för sprutorna, inte för att ta dem men för att det jag skulle bli dålig av dem. För man vet ju inte hur man skall reagera. Det kan ju vara så himla olika. Hoppas du kommer må bra hela tiden!

• Supers

Tack så mkt :) Nu är det ju länge sen jag tog sprutorna... Men man blev nog bästa mest lite trött om jag inte minns fel...sved lite när man sprutade in det,,,...efter typ 3 dagar gick det som en dans ;)

• Längta
    zinnia skrev 2014-03-06 20:27:27 följande:
    Supers och PlinaB77: Gud så spännande för er! Vilken galet jobbig väntan....  Längta: Så 6-8 ägg är bra? Eller är det normalt?  Primolut88: Jag var också livrädd för sprutorna, inte för att ta dem men för att det jag skulle bli dålig av dem. För man vet ju inte hur man skall reagera. Det kan ju vara så himla olika. Hoppas du kommer må bra hela tiden!

6-8 ägg sa han e som vanligast iaf. Men får se imorrn vad ivfkliniken säger. Hoppas inte de ska vara ngn fara.
  • PlinaB77

Primolut88- va skönt att få komma igång så snabbt efter ert besök! Det kommer gå bra med sprutorna! Lite obehagligt helt klart, men är de första tagna och man har metodiskt gått igenom alla steg och väl tagit första spruta (själv eller med hjälp) så går det lite lättare sen!

Supers- är i fjällen och skriver på min telefon så därför denna galenskap med alla frågetecken. Tydligen tolkar den ett utropstecken till fem frågetecken, hahaha, knäpp. Så nu skriver jag bara punkt. Ja, jag är på rd 2 (insättning 4/3) med en 5 dagars blastocyst.

• Supers

PlinaB77: Härligt o få ett 5 dagars :) RD 2 sakta men säkert tar man sig fram :)

• hemljuvahem

Beroende på hur långt "ägget" redan utväxlats innan man sätter in det i livmodern, borde det inte påverka testdag?

Någon som vet ^^

Svar på tråden IVF under 2014