• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers

Heidi82: Ok, ja jag har ju inte blivit utredd...men om nu inte detta funkar idag så vill jag att dom börjar kolla lite på vad som är fel. Mina ägg var det inget fel på inte nu första omgången i alla fall. Hoppas att behandlingen ger resultat :)

• hemljuvahem
    PlinaB77 skrev 2014-03-04 18:23:26 följande:
    Vårt FET gick bra idag! En liten fin 5 dagars eskimå fick vi tillbaka.
    Och allt ser så bra ut, som det har gjort de senaste 5 försöken!! Fick så många lycka till idag på kliniken, dom känner ju igen oss nu, har ju hängt där ett tag nu! Känns både bra och dåligt ObestämdFlört 

Så den 19 mars har vi testdag. Så ruvare igen för 6:e gången! 

Tiana, hoppas verkligen du få komma igång snart! Så drygt när inte kroppen vill vara med och bete sig som den bruka!! Hoppas på "tant" besök mycket snart!
    Vad roligt =)) Kan tänka mig att varje dag till testdagen måste kännas årslång (?)

Jag är glad att jag inte är det minsta sprut- el. läkarrädd osv MEN jag är så himla virrig så det kändes som att huvudet höll på att poppa av när sköterskan berättade om alla sprutor och hur man blandar ihop sakerna själv ^^
  • zinnia
    Bebisfabriken: Jag förstår att du är orolig och att det känns långt bort. Men du vet, tiden går så fort! :) Vi får ta en dag i sänder. Det kommer gå bra!

Supers: Hur gick det?!

hemljuvahem: Eller hur känns det överväldigande med allt? Jag läste instruktionsmanualen och bipackssedeln NOGA innan. Sååå nojjig för att jag skulle göra fel! :)

Primolut88: Så spännande!
  • Supers

Allt gick bra så nu är det ruvning som gäller ..den låååånga väntan. Ska försöka att inte överanalysera allt ;) Skulle gärna vilja träna men måste nog va lite försiktig de första dagarna. Vore bra o hålla sig sysselsatt med lite träning men det får vänta nga dar.

Ha det gott :)

• zinnia

Åh så spännande. Ja gud vilken lång väntan.... Förhoppningsvis är jag också där snart.. Att allt går bra och att man liksom kommer vidare i nästa steg...

Jag håller alla tummar och tår!! Hoppas hoppas!

Jag yogar vanligtiv men när jag googlade runt lite så läste jag att kvinnor hade blivit rekommendera att inte träna då man inte skall "belasta" äggstockarna så mycket.. Men man borde väl efter en 2 veckor efter ET kunna börja träna? 

• Mars

Hej jag hoppar gärna om i denna tråd om det är ok? Vi är nu inne på vårt fjärde syskonförsök. (Fick en son på första försöket för två år sedan). Då körde jag med Purgegon. Nu tycker kliniken att jag ska prova Menopur. Någon som har erfarenhet av Menopur?

• hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-05 20:00:59 följande:
    Bebisfabriken: Jag förstår att du är orolig och att det känns långt bort. Men du vet, tiden går så fort! :) Vi får ta en dag i sänder. Det kommer gå bra!

Supers: Hur gick det?!

hemljuvahem: Eller hur känns det överväldigande med allt? Jag läste instruktionsmanualen och bipackssedeln NOGA innan. Sååå nojjig för att jag skulle göra fel! :)

Primolut88: Så spännande!
    Ja överväldigande är nog ordet, milt sagt!! Satt och dubbelkollade vilka saker nu som skulle in i kylen och vilka jag kunde ha i rumstemp. Vill inte fela med medeciner för 6kk!! Tjingade ju upp i frikort direkt så nu gäller det att passa på med receptbelagda medel :p
  • zinnia
    Mars: Ja i tråden IVF februari/mars är det några som kör med menopur!

hemljuvahem: Ja gud, galet mycket pengar. Jag tog över några mediciner från min vän, som brev gravid när hon fick en plats i IVF-kön. Glad

Jag frågade barnmorskan om jag kunde ta över de mediciner som var detsamma som de jag hade fått på recept. Tänkte att vi skulle spara mig själv och skattebetalarna lite pengar, och barnmorskan sade att det var helt OK! Jag trodde att de skulle säga nej av principskäl, för att de inte kan se i min journal att jag har hämtat ut medicinerna osv men det var OK. Så av min väns mediciner (som hon annars skulle behöva lämna in till läkemedelshantering oanvända) så använder jag orgalutran, ovitrelle och sen lutinus. Jag fick köpa till Gonal-f som är de dyraste medicinerna, men vi sparade in lite skattepengar ändå! :D
  • Supers

Zinnia: Ja man borde säkert kunna börja träna efter 2 veckor. Inte det viktigaste just nu men är man van o träna så saknar man det. Ruvardag 1...14 to go ;)

• Primolut88

Sådär nu va första besöket gjort och jag fick sprutstart redan ikväll och planerat äggstockarna v.16 hoppas tider går fort för jag är lite rädd för de där nålarna..

Svar på tråden IVF under 2014