• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Längta

Haha jäkla autocorrect... Rövardotter.. Haha Undrar ju såklart om man räknar ruvardag 1 från det att dom sätter tillbaka ägget. ?

• Supers
    Längta skrev 2014-03-17 11:02:40 följande:
    Haha jäkla autocorrect... Rövardotter.. Haha Undrar ju såklart om man räknar ruvardag 1 från det att dom sätter tillbaka ägget. ?

Ruvdag 1 =dagen efter tror jag.
  • Längta
    Supers skrev 2014-03-17 13:48:46 följande:
    Ruvdag 1 =dagen efter tror jag.

Är de dagen efter??? Trodde de var samma dag för de e ju då man börjar ruva Liksom.
  • Supers
    Längta skrev 2014-03-17 14:20:53 följande:
    Är de dagen efter??? Trodde de var samma dag för de e ju då man börjar ruva Liksom.

Ja fast o andra sidan blir det ku ingen "hel" ruvdag..eller..jag är inte säker. Jag räknade ifrån torsdan dan efter. ..insättnings läkarn sa efteråt testdag dag 15..

Fortfarande ingen mens men lite smådropp av brunaktiga flytningar. Inga symptomer what so ever. .kan inte mens skiten komma nu om jag ändå inte är gravid!! Suck...
  • Längta
    Supers skrev 2014-03-17 16:51:01 följande:
    Ja fast o andra sidan blir det ku ingen "hel" ruvdag..eller..jag är inte säker. Jag räknade ifrån torsdan dan efter. ..insättnings läkarn sa efteråt testdag dag 15.. Fortfarande ingen mens men lite smådropp av brunaktiga flytningar. Inga symptomer what so ever. .kan inte mens skiten komma nu om jag ändå inte är gravid!! Suck...

Har du testat idag?
  • Supers
    Längta skrev 2014-03-17 16:57:38 följande:
    Har du testat idag?

Nej..har bara 1 test kvar hemma..så jag håller nog mig till torsdag. ..mensen kommer säkert på torsdag bara därför ;)
  • zinnia
    jaj13 skrev 2014-03-17 08:04:28 följande:
    Jag, vet så kände jag men. Att jag liksom vill veta hur det ser ut med hcg nivån även om det inte spelar någon roll om det inte stannar egentligen. Men det känns som bra att veta att det iaf levde i mig ett tag... åh, våra fina män som orkar vara så positiva tänker jag <3

Ja.. tänk om min man varit lika nojjig som jag?! Jag hade blivit så trött på honom då. Haha. Men det är ju i våra kroppar och sinnen allt sker och påverkas så vi får faktiskt lov att vara lite hysteriska! :)
  • zinnia
    knaestoot skrev 2014-03-17 10:42:51 följande:
    jag jobbar i butik och träffar därför mycket människor, även sånna där "bekanta" som man inte längre känner, men ändå hälsar artigt på dem och småpratar lite bara för att man gick i mellanstadiet ihop för hundra år sen... I helgen fick jag en kniv i hjärtat... Pratade med en "bekant" om att de köpt hus, barn nummer 2 på väg osv osv. Varpå hon säger, "jaha, ni bor kvar i samma lägenhet - och inte ens skaffat barn ännu?"... Att jag inte sopade till henne tvärs igenom rummet!!! nån mer som råkar ut för dessa okänsliga frågor hela tiden?? vad är det för fel på folk? varför anser man sig kunna fråga andra rakt ut om det mest privata man har?? usch, blir så ledsen bara jag tänker på henne, dumma dumma människa...

Men vilket pucko?!!!!! Då har man lust att berätta om ens svårigheter så de får skämmas. Men det är de inte värda. Så osmidig.. Låter nästan som att hon varit avundsjuk på dig och vill berätta om hur "lyckad" hon är? TÖNT säger jag bara!
  • zinnia
    Längta skrev 2014-03-17 08:39:04 följande:
    Räknar man Rövardotter 1 från de att dom sätter in ägget??

Hahaha! Jag trodde bara att du spexade lite.. :) Dagen efter är RD1 har jag också fått lära mig..
  • Längta
    Supers skrev 2014-03-17 17:15:05 följande:
    Nej..har bara 1 test kvar hemma..så jag håller nog mig till torsdag. ..mensen kommer säkert på torsdag bara därför ;)

Håller tummarna att mensen inte kommer utan att du får ett plus :)
Svar på tråden IVF under 2014