• Supers

IVF under 2014

Hej hej, idag ska vi göra vårt andra FET. .nervös att ägget inte ska överleva upptiningen :/

Vi har gjort 1 stimulerat försök ock 1 FET.

I snart 3 år har vi kämpat och försökt...ddet hela började med ett dramatiskt utomkvedshavandeskap och högra äggledare brast. Fick även veta för lite mer än ett år sen att jag har endometrios, när jag opererade bort en cysta.

Det är inte alltid så lätt..tiden tickar på och jag blir 38 i maj.

Vi har visserligen 2 hela försök kvar plus av ffrysförsök men man ska ju orka oxå. Känns som all får barn i vår närhet och det känns i hjärtat varje gång.

Kämpa kämpa!!

13:30 gäller det om allt går bra som sagt.

Ha det gott allihopa.

• Supers

Heidi82: Ok, ja jag har ju inte blivit utredd...men om nu inte detta funkar idag så vill jag att dom börjar kolla lite på vad som är fel. Mina ägg var det inget fel på inte nu första omgången i alla fall. Hoppas att behandlingen ger resultat :)

• Supers

Allt gick bra så nu är det ruvning som gäller ..den låååånga väntan. Ska försöka att inte överanalysera allt ;) Skulle gärna vilja träna men måste nog va lite försiktig de första dagarna. Vore bra o hålla sig sysselsatt med lite träning men det får vänta nga dar.

Ha det gott :)

• Supers

Zinnia: Ja man borde säkert kunna börja träna efter 2 veckor. Inte det viktigaste just nu men är man van o träna så saknar man det. Ruvardag 1...14 to go ;)

• Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-06 16:45:58 följande:
    Supers- då är du en dag efter mig ???? vi fick testdag 19 mars, vilken dag har ni?

Hej, 15 dar fram blir den 20 mars. Är du på ruvdag 2 nu? Känns lugnt än så länge men ungefäe efter halva tiden börjar det bli jobbigt :O bara vänta o vänta ;)
  • Supers

Tack så mkt :) Nu är det ju länge sen jag tog sprutorna... Men man blev nog bästa mest lite trött om jag inte minns fel...sved lite när man sprutade in det,,,...efter typ 3 dagar gick det som en dans ;)

• Supers

PlinaB77: Härligt o få ett 5 dagars :) RD 2 sakta men säkert tar man sig fram :)

• Supers

Nä tror inte det hon som satte in vårat ägg sa 15 dagar så vi kör på det :)

• Supers

Får jag fråga. ..hur gör ni med sex? Har förstått att man helst ska avstå. .ifrån att i alla fall gå hela vägen. De 2 förra försöken hade vi noll sex..

Men menar man måste ju få ha lite sköj ;)

Eller?

• Supers

Nä under det stimulerade försöket blev det inget. Lev som vanligt ..men det är ju verkligen inget som är som vanligt. Tänkte mest på sex efter insättningen. ..nå ja..man ska väl inte ödsla allt för mkt tid till att överanalysera allt...även om det oxå är svårt ;)

Svar på tråden IVF under 2014