• SmulAnna

IVF under 2014

Hej Tjejer!  Hoppas det okej att jag hänger på er, här. Skönta att ha någon stans att ventilera tankar och funderingar.
    Vi ställer oss också till skaran som är ofrivilligt barnlösa efter 1,5  års försök, med ett missfall bakom oss. Vi är så gott som utredda och klara (på reproduktionsmedecin på Sahlgrenska), och inget dirket fel har hittats förutom att jag har en sköldkörtels rubbning som gör ths-värdet lite högt, men detta äter jag levaxin för nu.
    Jag gjorde HSS undersökningen igår, och allt så jättebra bra ut. Två läkare och en barnmorksa jublade högt när de såg hur bra allt var! Skrattande Så nu är det bara slutsamtal kvar och seden formodligen remiss för IVF. Jag ver inte hur länge man får vänta innan IVF startar. Jag vill så gärna att vi lyckas på egen hand... Så några försök till har vi väl. ÄL i helgen så det är bara att jobba hårt!
    Hur lägne fick ni vänta mellan utredning och IVF, ni som gjort detta??

• SmulAnna
    Tiana skrev 2014-02-18 18:07:23 följande:
    HSS?
    Det är en ultraljudsundersöknings som görs  genom att man sprutar in koksaltlösning och en kontrastvätska i livmodern samtidigt som de kolla med ultjaljud så att passagerna i äggledarna är fria och så att väggarna i livmodern ser bra och släta ut! Inte en så trevlig, och lite smärtsam undersölning, men inte så illa som jag befarat!
  • SmulAnna
    Cyanea skrev 2014-02-19 17:16:07 följande:
    Välkommen SmulAnna :D 

Självklart är det ok! Tråkigt att ni behövt genomgå missfall :( Grattis till en fin HSS! Jag tänker mig att det om något måste öka chanserna för att lyckas till slut, att det finns alla möjligheter för en graviditet att hålla! Du ligger ungefär till som jag då i fasen, fast jag och maken har nyligen haft vårt slutsamtal och har fått vår remiss skickad. Håller tummarna för att ni lyckas innan det blir dags för IVF :D 
    Tack! Ja, det känns ju som om vi ha alla förutsättningar för att lyckas. Men det är också det som gör det extra frustrerande att det inte vill sig! Spännande att vi är i samma skede. Det är mycket som händer och tankar som snurrar! All lycka till er!
  • SmulAnna
    hemljuvahem skrev 2014-02-21 23:49:50 följande:
    Oj jisses, här är man borta några dagar och det händer grejjer, både tråkiga och roliga! :)

Kul att det tittar in så många nya, det känns skönt med fler i samma sits även om man kanske inte står exat i fas eller har samma bagage; Vi går igenom samma "skit" och alla har vi samma längtan :)))

Har fortfarande ett planeringsmöte att gå på.. tiden går såååå grymt sakta! Ska ha mens samma tidpunkt ungefär så hoppas jag får sätta igång i samma veva. Sist blev jag satt på levaxin och jag undrar om man ex får kombinera det med folsyra? Någon som vet (?) ^^
    Jag äter också levaxin och tar mina tabletter på morgonen tillsammans med folsyran och det ska inte vara något problem. Det man ska undvika är kalktabeltter eller att ta dem med mjölk (eller om man äter fil eller så på morgonen). De är inte skadligt, men levaxinet får lägre effekt bara! :)
  • SmulAnna

I dag var vi på slutsamtal för vår utredning, inga fel har hittats annat är sköldkörteln underproducerar. Inget nytt framkom ju annat än att jag fick kastat i ansiktet att jag är för tjock för att bli gravid!! Och då måste jag säga att jag verkligen inte är särskilt överviktig. En stressad läkare som vi inte träffar innan bara kastar ur sig något sånt utan att en försöka linda in det på något trevligt sätt, utan bara -du måste gå ner i vikt! Blev så deppig, är allt det här då mitt eget fel?! Vi fick iaf en remiss för IVF men lär ju inte bli kallade förrän efter sommaren. Hur lång tid tog det för er från remiss?

Svar på tråden IVF under 2014