IVF under 2014
Smyger in här och läser i väntan på läkarbesök, som avgör om det blir ivf eller inte...
Smyger in här och läser i väntan på läkarbesök, som avgör om det blir ivf eller inte...
Vet så väl hur det känns. Jag har inte heller någon på jobbet att anförtro mig till. Har bara varit anställd i tre månader nu. Vill ju inte direkt börja med att berätta att vi kämpar med att bli gravida...
Det är svårt för omgivningen att förstå. Min mamma skulle stötta mig med orden "Men det är inte hela världen om det inte blir något". Tack för den liksom.
Hoppas humöret vänt till det bättre för dig!
Inget samtal från läkare idag, men ärligt talat så trodde jag inte det heller. Eftersom jag har tid "på bevakning" så tror jag inte det blir något. Alla håller stenhårt i sina tider här!
Jaja, nu har de fem arbetsdagar på sig innan de får ett nytt irriterat samtal från mig...
Glad gubbe på stickan idag - jag reagerar med att tänka att en månad till åt skogen. Det blir ju ändå till att försöka trots den spontana tanken.
Sjukvården har fortfarande inte ringt. 5 veckor efter operation idag och jag har inte ens fått veta hur pass svår min endo är. Ska man behöva begära ut sin journal för att få svar?
Vet ni förresten någon bra sida där man kan hitta ren info om hela proceduren runt IVF? Har sökt utan att hitta så värst mycket på nätet, har mest hittat forum och åsikter.
Äntligen har jag fått läkartid! Men får vänta två veckor till. Nåja, vad är en bal på slottet...
Håller tummarna för alla er som är igång.
Idag är det frustration här hemma. Gynbesöket som avgör IVF eller inte är den 12e. Nu ska kroppen helst fungera som en klocka, men inte. Såklart är mensen sen, inget plus, inga symptom åt något håll utom den vanliga endovärken som alltid finns mer eller mindre (nu har jag ett namn på den i alla fall). Vi får se om det bokade cellprovet imorgon kan locka fram tant röd så jag måste flytta fram tiden igen
Jag får snällt pausa lite i denna tråd. Var hos läkaren idag och de vill inte remittera mig till IVF riktigt än. Han jag träffade idag sa att mina förutsättningar har ändrats till det bättre nu efter operationen, så det blir Pergo i tre månader först, därefter remiss.
Så räknar man lite på det är vi framme i maj/juni när vi remitteras, sen kommer semester mm, så det är tidigast till hösten som det blir av.
Får väl hoppas att läkaren har rätt i sitt uttalande nu!
Håller tummarna för alla er som är igång! Och är lite avis samtidigt
Så roligt att läsa att det gått bra här i tråden. På onsdag har jag nästa besök till gyn, och hoppas verkligen att de får iväg min remiss till IVF nu. Jag blir helt förstörd av att de drar ut på det hela tiden.
Här har det hänt en del sen sist! Jag har inte varit inne på sidan på ett bra tag, ledsnade helt när jag inte fick min utlovade remiss i våras. Jag har genomgått en ny operation i sommar där de tog ut cystor och rättade till annat. Har återbesök på torsdag, och ser allt bra ut så är jag lovad remiss (igen). Tänt att fyra dagar kan kännas så evighetslångt!
Smyger tillbaka in i tråden i alla fall. Hann få läkartid i år, 27/11 är det dags.