• Primolut88

IVF under 2014

Hej!

Precis en sån tråd jag vill vara med i

Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4,5 år och har försökt i ungefär 1,5 år. Vi fick börja vår utredning nästan direkt för att jag bara hade mens två gånger om året och visste att det skulle bli svårt. Jag fick diagnosen pcos och har genomgått behandlingar för det utan att det hjälpte slutade med att jag blev överstimulerad och fick i och med detta remiss till IVF skriven i mitten av december så nu bara väntar jag på att dom ska höra av sig Enligt min gyn är väntetiden ca tre månader. Min sambo har gjort ett sperma prov som såg bra ut så där hoppas vi att inget ändrar sig

Nu håller vi tummarna för båda oss plus alla andra som joinar denna tråd

• Primolut88

Ja det va riktigt skönt med tanke på vår "unga" ålder så hade dom kunnat dra ut på det men eftersom att jag hade misstänkt att det var något fel på mig redan innan jag började med p-pillrena så tror jag att det hjälpte mig:) har du nyss fått din remiss skickad så du är i början på den tre månader långa väntan?

• Primolut88
    Cyanea skrev 2014-02-06 22:29:26 följande:
    Eller hur. Minns att de kommenterade det när vi påbörjade utredningen. "Ni är så unga, det är gott om tid." Bra att veta, men samtidigt känns det ju sådär att eventuellt prioriteras ner för att man är yngre än vissa andra. 

Jättebra fråga, det blev lite rörigt när jag var inne för min HSS. Vår ordinarie läkare blev sjuk, så en annan hoppade in. Hon sa redan då (den 19/12) att hon skulle remittera direkt till IVF eftersom det inte fanns något annat att göra. I måndags var vi på avslutande samtal med ordinarie läkare som då sa att hon skulle skicka remiss. Då stod det ingenting om att förra läkaren skulle ha skickat remissen än, så ingen vet. Hon skickar en ny remiss för säkerhets skull. 

Har ni berättat för andra om er barnlöshet? I så fall, hur har de reagerat och hur känns det att ha berättat? 

Oj det har hänt massor sen jag kikade in sist välkomna allihopa

Jag har berättat för en vän/kollega och en kompis, sambon har berättat för ett par kompisar men ingen i våra familjer vet något vi vill båda hålla det hemligt för att det ska kunna bli en överraskning och man ska slippa känna pressen från flera håll.

Moolie tyvärr ser jag inget sträck men jag skyller på min dåliga syn och håller tummarna för er
  • Primolut88

Här skrivs det på som bara den och själv har man så mycke att göra så man hinner aldrig med att läsa men men det gör ju bara att tiden går fortare men ändå räknar jag med att det är minst en månad kvar till vi blir kallade till IVF kliniken det är jobbigt att bara vänta och inte veta nånting men men den som väntar på nått gått...

• Primolut88

Nu händer det grejer och fort går det. Jag fick ett samtal från IVF kliniken vi ska dit redan imorgon för vårt första möte gissa om man kommer att ha svårt att sova inatt

• Primolut88

Sådär nu va första besöket gjort och jag fick sprutstart redan ikväll och planerat äggstockarna v.16 hoppas tider går fort för jag är lite rädd för de där nålarna..

• Primolut88

Nu har jag i alla fall fått en indikation på att sprayen funkar för nu har mensen kommit så nu hoppas vi på att blodprovet som ska tas den 31:a visar att den verkligen har funkat

• Primolut88
    Bebisfabriken skrev 2014-03-30 07:06:28 följande:
    Liten fråga: nu när vi bytt till sommartid - ska man byta spraytid då eller kan man fortsätta??

Jag fortsätter med samma tider gör till mig sa dom att jag behövde inte ställa klockan på helgerna om jag tog tidigt på vardagarna så jag antar att det inte gör något om man flyttar en timme hoppas det går att förstå vad jag skrev nu:p jag är i alla fall glad att jag inte håller och tar sprutorna nu när klockan ändrades.
  • Primolut88

Har gjort första blodprovet efter sprutstart idag så jag ska ringa på onsdag hoppas hoppas att det visar något positivt

• Primolut88

Tagit första sprutan idag.. Är sjukt sprutande så jag höll på att svimma efteråt hoppas det går bättre imorgon hur många dagar har ni tagit sprutorna innan äggmognadssprutan?

Svar på tråden IVF under 2014