• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Svarta Damen

Wow, 3,5 kilo ned på tre veckor. Grymt bra jobbat, Nussan! Jag önskar att jag vore 10 veckor fram i tiden och (förhoppningsvis) 10 kilo lättare! Kan tiden gå långsammare än såhär? ;)

En nyfiken fråga. Använder ni er av veckobonusen? Känns jäkligt konstigt att gå ner i vikt om man äter ytterligare 49 Points över sina "vanliga". Men enligt VV ska man ju gå ner i vikt oavsett. :) Jag får erkänna att det naggats lite i kanterna av bonusen under veckan. Men sanningen slår väl mig i ansiktet på kommande vägdag. Hehe.

Lycka till alla duktiga och trevlig helg!

• ingeborg34

-0,8 kg denna veckan kändes knappt ok denna veckan men egentligen är det ju det - fortfarande har jag gått ner mer än ett kg i veckan i snitt. Denna veckan har varit för mycket äta lunch ute samt semledags....

Jag använder veckobonusen men sällan alla propoints på den.

• Nussan

Tack :) . Japp, första veckan åt jag alla bonus points plus intjänade aktivitetspoints. Förra veckan åt jag nästa hela bonusen, tror jag hade typ 10 points kvar.. Denna vecka kommer alla points att ryka då vi håller dop för vår son ;) kommer inte kunna hålla mig borta från allt jag bakat under veckan :P. Hehe, men jag har ju som sagt gått ned ändå. :) jag kör på som jag gjort hittills, när eller om jag slutar gå ned i vikt kommer jag ta bort veckobonusen! Sen äter jag inte alltid upp mina dagliga points heller. Som idag tex, har jag 5 pp kvar. Är inte hungrig och då känns det onödigt att trycka i sig nått bara för att!! Lär ju äta ikapp det imorgon iaf ;)
    Bra kämpat där ute ni alla vv!! Klart vi klarar det här. Alla resultat som är nedåt i vikt är BRA resultat. Det är iaf ett steg närmre äns mål och ett steg i rätt riktning!! :D

• Härärjag

Hallå hallå!

Här är det lugnt själv tappade jag motivationen lite de senaste 2 veckorna, pga att jag fick reda på att jag är gravid. Men nu har det sjunkit in och jag kör på med Vv så länge jag bara pallar hoppas det går bra där er andra och att ni kämpar på!

• synthetical

Hej.
    Får man vara med här även om man går på VVs möten? Det är skönt att ha någon att prata med om detta. För mig är det verkligen på tiden att gå ner. Gick med vid nyår och har gått ner nästan 5 kg. Men usch 5 kg på 2 månader känns kass... Sist gick jag ner 20 kg på 4 månader. Så det blir till att kämpa gärnet nu. Jag vill ju vara en hälsosam mamma...

• Nussan

Hej :) klart du också ska vara med här :) lite dött på denna tråd imellanåt så kul att vi blir flera tycker jag! -5 kg är ju jättebra! Det är ju ett steg närmre dit du vill!! Jag har gått ned -4 kg på 1,5 månad! Går lite segt här med, MEN det är ju ändå nedåt fast man äter relativt gott och så :) hur mycket ska du gå ned sammanlagt? :)

• Lectin

Hej hej!
    Jag kör viktväktarna online sedan början av februari. Har gått ner 3 kilo men den sista veckan blev det bara -0.1... Lite för mycket godsaker under helgen. Jag höll mig inom mina pp + vb men ändå blev det istort sett jämvikt. Känner ändå att det var bra att testa att äta upp hela vb en gång eftersopm jag tyckt att det verkar väldigt mycket men ändå hört att man går ner även om man äter hela vb'n. Nu vet jag att jag inte gör det och får alltså hålla fingrarna i styr om jag vill gå ner.Oskyldig

Hur resonerar ni kring veckobonusen? Äter ni upp den varje vecka eller använder ni den bara i "nödfall"?

• ingeborg34

Man kan nog säga att jag använder veckobonusen "i nödfall", har aldrig varit helt slut efter en vecka. Min viktnedgång har planat lite, å andra sidan är jag superöjd m vad jag äter, "offrar inget" och då gör det ju inget om det tar längre tid. Med lite mer motion är jag kanske på -10 % om en vecka...

• Lectin

Så sant ingeborg34! Det bästa är ju att hitta ett förhållningssätt till mat som håller i det långa loppet. Jag tror att det är viktigt att låta viktnedgången ta tid och att man då hittar ett sätt att leva med som man kan hålla fast vid även när målet är nått.

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!