Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
Jag är med! Fyra barn senare väger.jag 90kg-är efter första veckan helnöjd med VV online.
Jag är med! Fyra barn senare väger.jag 90kg-är efter första veckan helnöjd med VV online.
Jag har ju bara kört i två veckor men är helt nöjd m -2,5 kg. Det som gör att det funkar för mig är just att det är så enkelt att registrera mat. Man lägger in vad man ätit och antalet points kommer upp. Är man två som kör kan man få fram (tror jag) hur många points per dag man har och kan ju lätt kolla hur mycket det man äter blir även om en då får registrera sina "vid sidan om".
Visst kan man skapa sina egna frukostar/måltider så att det sedan bara är ett klick för att registrera.
I veckan insåg jag att det som blir svårt för mig är när jag reser i jobbet. Då okynnesäter jag lätt och gillar att äta på McDonalds (och inte bara sallad). Tur att man har en veckobonus...
-0,8 kg denna veckan kändes knappt ok denna veckan men egentligen är det ju det - fortfarande har jag gått ner mer än ett kg i veckan i snitt. Denna veckan har varit för mycket äta lunch ute samt semledags....
Jag använder veckobonusen men sällan alla propoints på den.
Man kan nog säga att jag använder veckobonusen "i nödfall", har aldrig varit helt slut efter en vecka. Min viktnedgång har planat lite, å andra sidan är jag superöjd m vad jag äter, "offrar inget" och då gör det ju inget om det tar längre tid. Med lite mer motion är jag kanske på -10 % om en vecka...