• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Fidelisen

Jag är med på banan igen känns det som. Har planerat och skött två dagar nu.

• scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-10-28 20:28:30 följande:

Jag är med på banan igen känns det som. Har planerat och skött två dagar nu.

Va härligt!

Hur många kilon önskar du gå ner?
  • Fidelisen
    scorpiontjejen skrev 2014-10-29 09:23:51 följande:

Va härligt!

Hur många kilon önskar du gå ner?

Jag vill gå ner 25 kilo. Tidigare var målsättningen med viktnedgången att kunna bli med barn, nu vill jag få en sund vikt för att kunna ta hand om lillan så bra som möjligt.

Du då?
  • scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-10-29 09:32:55 följande:
    Jag vill gå ner 25 kilo. Tidigare var målsättningen med viktnedgången att kunna bli med barn, nu vill jag få en sund vikt för att kunna ta hand om lillan så bra som möjligt.

Du då?
    Jag vill gå ner 13 kg.Vill också ner till en mer "normal" vikt för min del.. har länge varit överviktig men aldrig riktigt tagit tag i det med kosten.. Now it's time I feel. Så småningom kanske man kan komma igång ordentligt med träningen också..
    http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • Fidelisen

Jag saknar att träna. Lillgumman har varit så extremt mammig och vägrar flaskan så träning, förutom promenader, har inte funkat.

• TouchOfRed
    scorpiontjejen skrev 2014-10-28 18:43:16 följande:

-0,2 kg i dag... Minus. Var lite rädd för plus efter helgens all gotta men icket

Sushi åt jag i dag också, skitgott, och inte så många points tycker jag. Blir ju så GLAD att man verkligen kan äta allt, men förstås tänka efter innan om det är värt det... och äter man nåt extra gott så drar man ner lite på en annan måltid istället!

Hur går det för er andra? 

Vad härligt att vågen visade minus i alla fall!

Här är det vägningsdag i övermorgon. Fick mens idag, får se hur det påverkar vikten...brukar ju kännas som att man samlar på sig en del extraväska under mensen...Jobbigt med mens också mtp att vi nu försökt bli gravida i 1 år....Gråter
  • Ly75

TouchOfRed skrev 2014-10-29 20:11:16 följande:
    Vad härligt att vågen visade minus i alla fall!

Här är det vägningsdag i övermorgon. Fick mens idag, får se hur det påverkar vikten...brukar ju kännas som att man samlar på sig en del extraväska under mensen...Jobbigt med mens också mtp att vi nu försökt bli gravida i 1 år....Gråter

Vad tråkigt :( Men ge inte upp, tog över ett år innan jag blev gravid med lillan och en kompis tog det nästan två år för innan de fick sin kille. Hoppas du snart får ditt plus!

Måste fråga er, var registrerar man vikten? Lade in en vikt när jag startade förra veckan och vill nu lägga in det som vågen visade idag men hittar inte var! Blir tokig.

• Ly75

Eller vänta, sorry, det är i morgon jag ska registrera vikten som jag förstår det... Då kommer en pop-up, stämmer det?

• scorpiontjejen
    Ny vecka, nya möjligheter! 

Hur går det för er?

Här går det bra. Karaktären håller än. Använde upp en del av veckobonusen i helgen då det fikades och åts en del gott till middagen. Men överskred den inte *klapparmigsjälvpåaxeln*. Hoppas jag kan fortsätta utan att börja slarva fram till jul vilket målet (och kilona) är..!
    http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • Fidelisen

Jag kommer mer och mer till insikt med att jag har ett sockerberoende. Någon mer som känner så?

Som har problem att bara ta EN chokladbit eller kan få sanslösa sug efter sött och inte kan låta bli att äta sött vid sådana tillfällen?

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!