• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Härärjag
    Nussan skrev 2014-01-30 19:00:17 följande:

Här är jag: Jag skulle lägga in det som medel, då ligger du lågt så du verkligen vet att du inte äter upp dina aktivitetspoints som du kanske egentligen inte "förtjänat". Bäst att räkna lågt (är min åsikt). När jag går powerwalks med barnvagnen lägger jag in det som långsam promenad. Då vet jag att det egentligen är värt mer points, men att även om jag inte fått points för det så vinner jag på det i längden iaf :) (fortare viktnedgång). Om du inte hade tänkt äta upp dina aktivitetspoints behöver du inte ens lägga in dem där. :)

Tack för svar ja det är nog som du säger bättre att lägga in det lägre..det har jag gjort i veckan. Har kvar mina bonuspoints så ska nog klara helgen ut behöver komma ifrån småätandet av godsaker som man stoppar i sig utan att tänka på det, men till helgen vill jag nog ha liiite godis
  • Sorbus
    Härärjag skrev 2014-01-30 15:11:52 följande:
    Hej!
    Jag kan hänga på här jag med startade online i söndags, men har kört Vv tidigare så vet att det funkar för mig!
    Hoppas det går bra för er andra här i tråden. Själv startade jag på 92.8 och är 173cm. Vill ner ca 15kg.
    En fråga ang träning och pp för aktivitet..
    Om jag tränar spinning där ca 35 min är tufft och man kommer upp i maxpuls ca 3 ggr, sedan lite lugnare/medel 20 min. Ska jag skriva in det som medel eller intensiv spinning? Gör ju ganska stor skillnad i antal pp man får hoppas någon vet lite mer! Och lycka till, här är vägning på söndag som sagt.
    Du kan ju lägga in det som två aktiviteter, dvs 35 min intensiv och 20 min medel, om du vill. Tänkte du använda aktivitetspoängen så är det bättre att välja det lägre när man är osäker
  • Härärjag
    Sorbus skrev 2014-01-30 22:21:59 följande:
    Du kan ju lägga in det som två aktiviteter, dvs 35 min intensiv och 20 min medel, om du vill. Tänkte du använda aktivitetspoängen så är det bättre att välja det lägre när man är osäker
    Egentligen hade jag nog inte tänkt att använda de, men är ju alltid kul att få svart på vitt hur "duktig" man har varit får liksom mer motivation till träning om jag kan redovisa det på något sätt, haha
  • Nussan

Gör du rätt i "här är jag". :) . Precis som du, så är småätandet som är boven i mitt lilla drama (läs övervikt) ;) . Unnar mig på helgen av min bonus.. och kanske nån chokladbit efter maten då jag oftast har ca 5 pp kvar efter middagen. :)

• Härärjag
    Nussan skrev 2014-01-30 23:31:24 följande:

Gör du rätt i "här är jag". :) . Precis som du, så är småätandet som är boven i mitt lilla drama (läs övervikt) ;) . Unnar mig på helgen av min bonus.. och kanske nån chokladbit efter maten då jag oftast har ca 5 pp kvar efter middagen. :)

Ja man kan ju verkligen unna sig med viktväktarna, det är det som är så bra märkligt att det fungerar, tycker inte man äter så speciellt annorlunda mot annars!

Hoppas ni alla får en bra helg!
  • Syster C

Hej! Jag gick med idag och tror att detta kan vara något för mig, trots att jag var vansinnigt skeptisk till det här med points osv. Men räkna kalorier är ingen bra metod för mig, blir mer en fixering och det är inte bra.

164 cm, 82 kg och nu ska åtminstone 15 av dom bort! Jag har gjort det förut- innan barnafödande och nattarbete- så det ska väl inte vara omöjligt att göra det igen!

• Sorbus
    Härärjag skrev 2014-01-30 22:27:40 följande:
    Egentligen hade jag nog inte tänkt att använda de, men är ju alltid kul att få svart på vitt hur "duktig" man har varit får liksom mer motivation till träning om jag kan redovisa det på något sätt, haha
    Det är ju jättebra att göra så. Att logga sin träning är en riktigt bra motivationsfaktor. När jag använde vv gjorde jag precis som du, loggade träningen men använde inte poängen. Numera har jag en träningsdagbok där jag skriver in min träning. Dels så hjälper det att se till att det blir av (har jag tränat tre gånger alla andra veckor vill jag ju inte att det ska vara tomt i kalendern den här veckan), dels så är det bra att kunna gå tillbaka och se på hur man tränat, tex så att träningen blir mångsidig, om det finns något samband med träningen om jag får ont i axeln osv. Och så känner man sig nöjd när man kan bläddrar igenom den och ser hur mycket man gjort
  • Härärjag

Här var det tyst! Hur går det för er andra? Vågen visade på - 2,3 i söndags för mig. Denna vecka blir det förhoppningsvis minst 1 kg iaf

• Svarta Damen

Grattis Härärjag! Fasen vad härligt när det går så bra! :)

Jag och sambon tog oss i kragen (efter mycket hattande fram å tillbaka) och gick med i VV Online den 1 februari. Känns otroligt spännande. Jag vill så gärna att detta ska funka. Beach 2014 - here we come! :)

• Nussan

Vad kul att det verkar gå bra för dem flesta :). Jag var skeptiskt innan jag gick med men vågen visar verkligen hur fel jag hade. - 3,5 kg på snart 3 veckor! Älskar verkligen hur man kan äta OCH gå ned i vikt :D

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!