• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Mialind

Vilken intressant tråd! Jag tänkte börja på VV Online nu på måndag och behöver nån som peppar mig!! Har varit med många gånger på VV men aldrig nåt mitt mål. Tycker dock att VV är det bästa alternativet. Att jag sen inte nått mitt mål kan jag mest skylla på mig själv. Jag menar, självklart är det allra enklast att inte följa nåt program över huvutaget. Att äta precis som man vill är väl självklart drömtillvaron! Men när siffrorna på vågen envist knatar uppåt så måste man till slut jag göra nåt!!! Hur ska vågen kunnna förändra sig i längden om JAG inte långsiktigt förändrar mitt beteende?! Så jag är gärna med!! En fråga bara. Kan man skapa sina egna måltider, t.ex. sin standardfrukost? Så att man slipper lägga in varje ingrediens för sig varje morgon?

• ingeborg34

Visst kan man skapa sina egna frukostar/måltider så att det sedan bara är ett klick för att registrera.

I veckan insåg jag att det som blir svårt för mig är när jag reser i jobbet. Då okynnesäter jag lätt och gillar att äta på McDonalds (och inte bara sallad). Tur att man har en veckobonus...

• tessan27

Jag äter en del på McDonalds då det är lätt att veta hur många Pp det är i. Väljer oftast sweetchili chicken wrap och morötter med Cola Zero till om jag nu nödvändigtvis måste ha läsk. Annars blir det bara wrapen och vatten till.

Imorgon har jag vägning och hoppas på att jag kommit under 99 kg. Har ätit bra under veckan tycker jag. Ska försöka med att skippa att äta en massa sent i kväll bara för att jag har pp kvar.

• Svarta Damen

Hallå på Er! Vi måste fräsa igång den här tråden lite! Tycker det är lite glest med svaren, även om Ni verkar vara en hel del som kör! :)

Hur går det för Er?

Jag funderar fortfarande kring VV Online och har nu lite tekniska frågor. Hur ser det ut när man loggar in? Vad finns det för funktioner? Vad tycker ni är bra och mindre bra? Ja, ni hajar vart jag är på väg. Ingen som kan ta en skärmdump och visa lite snabbt bara? Är sååå nyfiken och vill veta vilka möjligheter man har innan man binder upp sig på ett halvår eller vad det nu blir.

Kämpa på därute! :D

• Nussan

Hej svarta damen. Jag kör Vv online. Och jag är supernöjd! Tycker man får bra koll på vad man äter, hur mkt man har kvar och register på många många livsmedel. Finns många listor fulla med recept, middagar-, frukostar-, mellanmåls- förslag. Har nog ingenting att klaga på alls. Man kan välja att sortera listorna efter hur många points man vill. Låt säga att du vill veta vilken mat som är "gratis" alltså med 0 pp. Då kommer det upp en oändlig lista. Sen kan man välja 1-4 pp, 5-8 pp osv.. Vilket har hjälpt mig mycket för att få ihop middagar mm och få alla pp att räcka dagen ut. Finns även bra info i appen som heter "hjälp" där dem förklarar i sin enkelhet om hur du kan göra med pp, veckobonusen, aktivitetsbonus mm. Du fyller även i varje vecka hur mycket du gått ned och då gör dem en ny omräkning på hur många pp du får äta och du ser även din viktnedgång i diagram. Tyvärr skriver jag från mobilen och kan därför inte visa dig en bild :(. Men jag tycker du kör på :) jag har gått ned 3 kg på 9 dagar. Och då har jag verkligen unnat mig för veckobonusen på helgen och sparat points till kvällen så jag kan äta lite choklad :). Sen valde jag det erbjudandet som finns nu där man inte binder upp sig. Betalar 495:- (tror jag det var) i medlemsavgift. Sen 195:- i mån. Plus 40 procent rabatt på medlemsavgiften. Så första månaden vart allt sammantaget 300 kr typ. :D

• Svarta Damen
    Nussan skrev 2014-01-29 17:13:21 följande:
    Hej svarta damen. Jag kör Vv online. Och jag är supernöjd! Tycker man får bra koll på vad man äter, hur mkt man har kvar och register på många många livsmedel. Finns många listor fulla med recept, middagar-, frukostar-, mellanmåls- förslag. Har nog ingenting att klaga på alls. Man kan välja att sortera listorna efter hur många points man vill. Låt säga att du vill veta vilken mat som är "gratis" alltså med 0 pp. Då kommer det upp en oändlig lista. Sen kan man välja 1-4 pp, 5-8 pp osv.. Vilket har hjälpt mig mycket för att få ihop middagar mm och få alla pp att räcka dagen ut. Finns även bra info i appen som heter "hjälp" där dem förklarar i sin enkelhet om hur du kan göra med pp, veckobonusen, aktivitetsbonus mm. Du fyller även i varje vecka hur mycket du gått ned och då gör dem en ny omräkning på hur många pp du får äta och du ser även din viktnedgång i diagram. Tyvärr skriver jag från mobilen och kan därför inte visa dig en bild :(. Men jag tycker du kör på :) jag har gått ned 3 kg på 9 dagar. Och då har jag verkligen unnat mig för veckobonusen på helgen och sparat points till kvällen så jag kan äta lite choklad :). Sen valde jag det erbjudandet som finns nu där man inte binder upp sig. Betalar 495:- (tror jag det var) i medlemsavgift. Sen 195:- i mån. Plus 40 procent rabatt på medlemsavgiften. Så första månaden vart allt sammantaget 300 kr typ. :D

Hej Nussan och tusen tack för ditt utförliga svar! :) Låter riktigt bra!! Och 3 kg på nio dagar är ju fantastiskt! Grattis till det! Tränar du något?
  • Nussan

Svarta damen: Det var så lite så :) Nope, några promenader med barnen (typ 3 ggr i veckan) och städa, vilket jag gör nästan varje dag :) så om man lägger till "riktig" träning så borde man gå ned mer :)

• Härärjag

Hej!

Jag kan hänga på här jag med startade online i söndags, men har kört Vv tidigare så vet att det funkar för mig!

Hoppas det går bra för er andra här i tråden. Själv startade jag på 92.8 och är 173cm. Vill ner ca 15kg.

En fråga ang träning och pp för aktivitet..

Om jag tränar spinning där ca 35 min är tufft och man kommer upp i maxpuls ca 3 ggr, sedan lite lugnare/medel 20 min. Ska jag skriva in det som medel eller intensiv spinning? Gör ju ganska stor skillnad i antal pp man får hoppas någon vet lite mer! Och lycka till, här är vägning på söndag som sagt.

• Nussan

Här är jag: Jag skulle lägga in det som medel, då ligger du lågt så du verkligen vet att du inte äter upp dina aktivitetspoints som du kanske egentligen inte "förtjänat". Bäst att räkna lågt (är min åsikt). När jag går powerwalks med barnvagnen lägger jag in det som långsam promenad. Då vet jag att det egentligen är värt mer points, men att även om jag inte fått points för det så vinner jag på det i längden iaf :) (fortare viktnedgång). Om du inte hade tänkt äta upp dina aktivitetspoints behöver du inte ens lägga in dem där. :)

• Bettyboopan1984

Får man va med här? :)
    På måndag har jag varit med i viktväktarna i 4 veckor, har alltså vägning på måndagar.. i måndags har jag gått ner totalt 3,2 kg på tre veckor.. Känns toppen!
    Jag är endast onlinemedlem o känner att det passar mig bäst! :)

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!