• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Pyret 85

Har fått två mf på 4 månader.

Enligt vv så kan jag väga mellan 52-66kg för att anses normalviktig.

• scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2014-11-05 13:38:28 följande:

Har fått två mf på 4 månader.

Enligt vv så kan jag väga mellan 52-66kg för att anses normalviktig.

Men fy så tråkigt! Hoppas det går bättre framöver!!

Ok, jag har alltid gått på längden jag. Men sen får man ju checka själv hur mycket man vill väga och vad man trivs med förstås .
  • TouchOfRed

Jag har haft en riktigt jobbig vecka förra veckan, gjorde ju inte saken bättre att man trots träning och noga pointskoll bara gick ned 0,1 kg. Men det var minus iaf. Men denna veckan har varit bättre. Har skött pointsen, men ingen träning har jag hunnit med pga mkt på jobbet, men mentalt har det känts bra. Redo för att väga mig imorgon, håller verkligen tummarna för att hamna under 76 kg (vägde 76,0 sist)!

Har faktiskt fått ett par kommentarer på jobbet nu också; "Men vad fin du är, har du gått ned i vikt?" Och det är bara efter -3 kg! Ska ju gå ned ytterligare 10 kg minst...

Jag är 156 cm lång och min första delmålvikt är att hamna under 75 kg, och därefter under 70 kg, och sen får jag se, men går gärna ned till 60. För flera år sedan, innan jag började plugga vägde jag 56 kg. Var rätt smal då, känner att jag kan vara nöjd om jag ligger mellan 60-65 kg.

• Ly75

Pyret85 - så tråkigt, är ledsen för din skull. Hoppas verkligen det går bättre när du gått ner lite i vikt, håller tummarna och tror!

Scorpiontjejen - hade varit enklare om det bara hade varit jag som bodde här hemma. Kan inte kasta det som är sonens, tex godiset han samlade in nu under bus eller godis-kvällen ;( Måste bara lära mig att ge fasen i det som finns i skåpen. Och det går rätt bra, så länge jag inte börjar vara där och nalla. Tar jag en tar jag flera. Så sen helgen har jag hållit fingrarna i styr, jag får försöka fokusera på annat :D 

TouchOfRed - lite småsurt när man förväntat sig mer i resultat! Men det är nog så att vissa veckor händer det inte så mycket. Nu vet jag inte vad du tränar, men oftast får man ju lite mer muskler när man tränar och de väger ju också :) Heja, kämpa på!  Du kommer nå ditt mål!!

Fråga - är det någon som kan förklara det där med duoval för mig? Jag har inte riktigt fattat. Är det att jag får äta hur mycket jag vill av något tills jag känner mig mätt, men att jag dubblar då poängen av det som egentligen är tillåtet? Dvs låt säga att 1 dl makaroner är 3 points (nu hittar jag på, orkar inte kolla hur många points 1 dl makaroner egentligen är), så då om jag äter makaroner tills jag blir mätt och det blir 2,5 dl så dubblar jag bara 3 pp så det blir 6 ppl för makaronerna? Jösses, hoppas nån av er fattar mitt svammel!

• Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 10:47:34 följande:

Pyret85 - så tråkigt, är ledsen för din skull. Hoppas verkligen det går bättre när du gått ner lite i vikt, håller tummarna och tror!

Scorpiontjejen - hade varit enklare om det bara hade varit jag som bodde här hemma. Kan inte kasta det som är sonens, tex godiset han samlade in nu under bus eller godis-kvällen ;( Måste bara lära mig att ge fasen i det som finns i skåpen. Och det går rätt bra, så länge jag inte börjar vara där och nalla. Tar jag en tar jag flera. Så sen helgen har jag hållit fingrarna i styr, jag får försöka fokusera på annat :D 

TouchOfRed - lite småsurt när man förväntat sig mer i resultat! Men det är nog så att vissa veckor händer det inte så mycket. Nu vet jag inte vad du tränar, men oftast får man ju lite mer muskler när man tränar och de väger ju också :) Heja, kämpa på!  Du kommer nå ditt mål!!

Fråga - är det någon som kan förklara det där med duoval för mig? Jag har inte riktigt fattat. Är det att jag får äta hur mycket jag vill av något tills jag känner mig mätt, men att jag dubblar då poängen av det som egentligen är tillåtet? Dvs låt säga att 1 dl makaroner är 3 points (nu hittar jag på, orkar inte kolla hur många points 1 dl makaroner egentligen är), så då om jag äter makaroner tills jag blir mätt och det blir 2,5 dl så dubblar jag bara 3 pp så det blir 6 ppl för makaronerna? Jösses, hoppas nån av er fattar mitt svammel!

det här med duoval, det ger 7pp för typ pasta, potatis osv och 5pp för proteiner typ fläskfilé ägg osv. Alltså om du väljer duoval så får du äta hur mkt du vill av det tills du är lagom mätt.
  • Ly75
    Pyret 85 skrev 2014-11-06 11:04:02 följande:
    det här med duoval, det ger 7pp för typ pasta, potatis osv och 5pp för proteiner typ fläskfilé ägg osv. Alltså om du väljer duoval så får du äta hur mkt du vill av det tills du är lagom mätt.
    Ah, så alla slags kolhydrater är 7 pp och proteiner 5pp? Ok, tack :) Men hur lägger man in det på checklistan? Kan man göra det varje dag, en gång i veckan eller hur ofta man vill (så länge ens pp räcker till)?
  • Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 13:40:37 följande:
    Ah, så alla slags kolhydrater är 7 pp och proteiner 5pp? Ok, tack :) Men hur lägger man in det på checklistan? Kan man göra det varje dag, en gång i veckan eller hur ofta man vill (så länge ens pp räcker till)?
    Bara de som är "gröna" dvs mättande. Och är du osäker så kolla appen. Där står hur mkt en duoval portion är av allt.
  • Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 13:40:37 följande:
    Du vet väl att du jan välja mättande dag? Då får du äta av alla "gröna" produkter utan att räkna alls? Tills du är lagom mätt.
  • Fidelisen

Förutom att måndagen gick åt h -vete så gag jag skött mig denna vecka. Har blivit lite promenader också.

Invägning i morgon, får då se hur mycket måndagen förstörde.

• TouchOfRed
    Fidelisen skrev 2014-11-06 17:52:49 följande:

Förutom att måndagen gick åt h -vete så gag jag skött mig denna vecka. Har blivit lite promenader också.

Invägning i morgon, får då se hur mycket måndagen förstörde.

Håller tummarna för dig! Men har du promenerat och hållt dig till pp och veckobonusen så bör ju vågen visa minus. Men gör den inte det så kanske det kommer nästa vecka! ge inte upp om du inte får förväntat resultat, det gjorde inte jag förra veckan!

Jag vägde mig imorse; 75,1 kg dvs -0,9 kg ! Skrattande Vilken härlig känsla då jag bara gick ned 0,1 förra veckan! Så nu har jag gått ned 5% av startvikten och -4 kg totalt under de 5 veckor jag varit med i VV. Blir så peppad att fortsätta nu! Ikväll firar vi med bio och därefter middag på den bästa (enligt migFlört) asiatiska restaurangen i Malmö. Blir nog ett glas vin eller två, men det tänker jag banne mig unna mig!Skål
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!