• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • TouchOfRed
    Pyret 85 skrev 2014-11-18 09:50:06 följande:

-0,8kg denna veckan. Jag är nöjd!

Bra jobbat!! Skrattande
  • scorpiontjejen
    Ly75 skrev 2014-11-18 05:12:01 följande:

Måste erkänna att jag tyckte att Cornelias inlägg kändes som ett reklaminlägg...

Pyret85 - huga, magsjuka är ingen höjdare, krya på dig! Och grattis i efterskott :)

Håller med!
    Pyret 85 skrev 2014-11-18 09:50:06 följande:

-0,8kg denna veckan. Jag är nöjd!

Gött!!
  • TouchOfRed

Usch igår var jag sådär sjukt gottesugen! Har kvar både lite veckobonus och några akivitetspoints, men vill ändå inte frossa i onyttigheter. Vad gör ni när ni är riktigt sugna? finns det något points-vänligt snacks? Jag gjorde en smoothie med frukt och naturell yoghurt (3 pp), vilket stillade det värsta suget, men det var liksom inte det jag var sugen på, ville ha choklaad!

• scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-11-20 09:33:07 följande:

Usch igår var jag sådär sjukt gottesugen! Har kvar både lite veckobonus och några akivitetspoints, men vill ändå inte frossa i onyttigheter. Vad gör ni när ni är riktigt sugna? finns det något points-vänligt snacks? Jag gjorde en smoothie med frukt och naturell yoghurt (3 pp), vilket stillade det värsta suget, men det var liksom inte det jag var sugen på, ville ha choklaad!

Va jobbigt. Såna kvällar har vi alla tyvärr.
    Mitt tips är väl frukt eller viktväktargodis. Smörkolan var väldigt god, speciellt tillsammans med kvällstéet. Eller mörk choklad möjligen, vet dock inte hur många points en bit är.. men men.. Annars har jag inte så många bra tips när sötsuget slår till... Good luck!
  • Pyret 85
    TouchOfRed skrev 2014-11-20 09:33:07 följande:

Frukt äter jag när sötsuget sätter in. Har ätit 3 frukter nu ikväll. Annars piggelin, bara 1 pp.
  • TouchOfRed

Här har det också gått bra! Kände mig hemskt tjock och plufsig i fredags innan jag skulle väga mig, men så visade vågen -0,5 kg! Helt otroligt vad bra viktväktarna fungerar!! Skrattande

• scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2014-11-23 18:44:50 följande:

Hur går det för er? Här går det kanon.

Va kul att det går bra!
    Här vet jag inte riktigt hur det går efter helgens alla kalas man varit på och smaskat i sig lite för mycket gott.... kan ju bara hoppas på att vågen inte visar plus på Tisdag morgon....
    TouchOfRed skrev 2014-11-23 19:48:12 följande:

Här har det också gått bra! Kände mig hemskt tjock och plufsig i fredags innan jag skulle väga mig, men så visade vågen -0,5 kg! Helt otroligt vad bra viktväktarna fungerar!! Skrattande

Jag håller med! Sjukt va bra det fungerar.. hade jag aldrig trott! Synd att man upptäckte VV först nu!
  • scorpiontjejen

Då var vägningsdagen här och domen blidde bra även fast jag ätit massa gott i helgen. -0.8 kg och i och med det resultatet så har jag nått mina -11 kg som jag hade satt upp som mål till julen. Woho! Tur det finns veckobonus btw!

Nu är det bara att kämpa vidare nedåt! Har ju ändå fram tills jul som jag ska fortsätta "stenhårt"..Sen till julen ska jag äta av allt gott, MEN försöka äta med måtta.. lättare sagt än gjort kanske.. men man har ju ingen lust att gå upp kilona man lyckats gå ner! 

Går det bra för er alla?!

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!