Inlägg från: scorpiontjejen |Visa alla inlägg
  • scorpiontjejen

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

TouchOfRed skrev 2014-10-09 09:03:36 följande:

Hej på er!
    Någon som är kvar i den här tråden?
    Jag har precis börjat med viktväktarna online, tycker det fungerar bra hittills, men jag har å andra sidan bara varit med i 1 vecka. Då jag inte har möjlighet att gå på möten tänkte jag att man kanske kunde få lite pepp härifrån :)

Har också varit med kort tid, sen förra Tisdagen, och också online, gått ner 2½ kg. Går det bra för dig?
  • scorpiontjejen

Ok, hoppas vågen ger dig bra resultat i morgon.
    Jag är 1,62 och började på 83,7 kg, har nyligen fått barn så vill till att börja med bli av med extrakilona efter graviditeten som fortfarande hänger kvar. Men vill ju egentligen ner till 65 kg (önskevikt). Så vi får se hur länge man orkar köra på detta. Men det är rätt lätt, bara att fylla i vartefter man äter och helt enkelt äta lite mindre portioner än man gjort innan, jag har haft väldigt lätt för att äta för stora portioner....

Sen gillar jag att man har delvikter man ska nå innan man når målvikten :).

• scorpiontjejen

Smart med att belöna sig med nåt som inte har med mat att göra, hmm, undrar vad jag ska hitta på .

Har du nån blogg förresten? Jag skriver av mina tankar och om mitt liv på www.traningsperiodaren.blogspot.com, där skriver jag ju lite om hur det går med vikten också, skönt att skriva ner saker och ting..

• scorpiontjejen

Det går nedåt, -3,8 kg på två veckor, hoppas det fortsätter med så bra resultat framöver.

http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • scorpiontjejen

Bra! Hoppas du gått ner mer när du väger dig i morrn, håller tummarna .
    Amirs mat har jag inte kollat upp än, kanske man ska kolla upp . Receptskaparen är super! Bästa är dock att man kan unna sig saker o ting o slippa alla förbud! Vad unnar du dig för gott då när du har points över?

• scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-17 11:08:44 följande:

Vägde mig idag, ytterligare -1,5 kg! Så totalt -2,6 Solig vilken dag har du invägning?

Känns jättebra, speciellt då jag verkligen inte hunnit med speciellt mkt träning denna veckan, blev bara en kortare promenad igår. Och idag öser regnet ner... Men jag är ledig från jobbet så jag tänkte ta en liten shoppingtur, dags för belöning Flört

Jag använder bonuspoints främst under helgen, äter efterrätt och dricker vin. Vi blir ofta bjudna (eller bjuder) på middag hos släkt eller vänner under helgerna och då är det skönt att ha bonuspoints så man slipper hålla igen eller vara till besvär för värden/värdinnan. Använder du dina bonuspoints till något speciellt eller är de spridda över veckan?

Jag tycker också det här med att man får äta vad man vill men att det kostar olika mkt poäng funkar bra! Har tidigare testat gi-metoden, nutrilett/naturdiet och har även räknat kalorier, men jag tycker det är mkt jobbigare. VV är liksom svart på vitt; så här många poäng får du äta - såhär många poäng är det i denna mat. Enkelt och man kan leva normalt men ändå gå ner i vikt Glad Skål

Va duktig du är! Speciellt då du kommer iväg och rör på dig, jag är rätt omotiverad just nu..
    Veckobonusen gör jag lite blandat med, i kväll blev det lite lösgodis dem gått åt till :-P. Hittade du nåt fint i affären?

Min vägningsdag är på Tisdagar, får se om jag lyckas nå mitt första delmål då!
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 11:19:42 följande:

Hej på er! Var med i VV online men sen blev jag gravid i juli och fick då gå ur. Tyvärr fick jag mf och nu är jag så sugen på att gå med igen. Vill ju verkligen ner i vikt och VV har verkligen fungerat för mig. Men försöker få barn och har BIM nästa lördag. Så jag kommer gå med om jag inte är gravid.

Riktigt tråkigt med mf . Men du vet väl att vv tar hänsyn till att du är gravid va? Likaså med amning.

• scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2014-10-18 18:55:41 följande:
    Jag fick veta av vv att de inte har något program för gravida. Bara för ammande.
    Såg det nu Pyret.. trist. Hoppas de tar fram nåt program för gravida.. nåt bra o snällt program..
    Lovisa09 skrev 2014-10-18 19:40:21 följande:

Hej! Gick i tisdags med i vv online. Har mha viktklubb gått ner ca 15 kg, har stått still ett bra tag, sedan i våras och vill nu kämpa mig av med de sista 8 kilona. Tänkte då testa nått nytt och nytt brukar vara motiverande. :) har vägningsdag tisdagar. Startvikten är 68kg och målet blir ju då 60 kg. Hänger gärna på här och får lite tips och pepp när det behövs :)

Ok! 15 kg är asbra! Hoppas resterande kilon försvinner med vv då ! Tränar du nåt?
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-19 10:13:45 följande:
    Igår gick nästan hela veckobonusen åt, 3 rätters middag hos svärmor - där försvann pointsen i ett nafs!

Köpte en klänning jag ska ha nästa helg, min brorsdotter ska döpas då.

Jag håller tummarna att du gått ner!! Jag brukar tänka att jag nog inte gått ned något, då blir man nästan alltid positivt överraskad. Och har man inte gått ned ska man inte ge upp, i längden kommer man hamna på minus! Flört
    Hehe! Ja poängen drar fan fort iväg när man inte äter hemma! Va kul att du hittade en klänning till dopet, tyckte du den satt bättre än övriga klänningar då?

Jag tänker lite likadant som dig gällande vågen, hehe.. men hoppas men tänker ändå att nä, jag har nog inte gått ner nåt... då blir det roligare att ställa sig på vågen den dagen man ska väga sig .
    http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-22 13:11:47 följande:

Hej tjejer!
    Hur har det gåt för er som väger er på tisdagar? Glad

-5 kg här på 3 veckor! Skrattande
    Fidelisen skrev 2014-10-22 13:20:18 följande:

Hej hej.

Jag hänger gärna i denna tråd om jag får.

Har gått ner runt 30 kilo med VV för några år sedan. Har sedan dess gjort ivf behandlingar, fått tre missfall och blev sedan gravid på naturlig väg.

Under graviditeten var jag, på barnmorskans inrådan, fortsätt viktväktare. Gick upp knappt 6 kilo under graviditeten och gick snabbt ner 10 kilo efter flickan föddes i maj.

Har gått ner några kilon till men står sedan några veckor still. Har ingen motivation. Sköter mig kanske 50% av tiden och skulle nog ha mycket att vinna på att vara delaktig i en tråd likt denna.

Får jag hänga på?

Har 30 kilo att gå ner.

Välkommen! The more, the marrier eller hur det stavas! Jag har lovat mig själv att köra stenhårt fram till jul. Hoppas på att gå ner totalt 11 kg tills dess, 6 kg kvar nu bara! 

Grattis till bebis förresten, hur gammal är hon?
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-24 12:58:45 följande:

Hade min vägningsdag idag. -0,4 kg från förra veckan. Inte det bästa resultatet med tanke på hur bra jag ändå skött mig under veckan...kansk spelar in att jag jobbat kvällar? Men men det är ju minus på vågen i alla fall!

Ja men minus 0,4 kg är ju alltid nåt. Det är iaf inte plus .
    Ly75 skrev 2014-10-26 08:14:33 följande:

Hej hej!

Joinar er här då jag gick med i VV för några dagar sedan. Har kört VV tidigare och blev då av med närmare 15 kilo på tre månader, så jag hoppas på fint resultat den här gången med. Dock får jag kämpa då jag har svårt att säga nej till socker och älskar att baka... Vill gå ner mina sista gravidkilon samt några till som jag borde ha jagat bort för länge sen.

Tänkte höra om någon av er vet om det finns någon färdig veckomatsedel med tillhörande inköpslista som man kan använda när man är i uppstarten av VV? När jag körde förra gången fick jag det för en treveckorsperiod, Mycket bra sätt att snabbt komma in i det hela på!

På återhörande!

Pst, hej scorpiontjej, kul se dig här :)

Hehe, ser man på, finns du här med Kul att du hittade till den här tråden. Håller med dig om det där med socker, svårt att tacka nej när nån bjuder och baka är ju lite för kul....

Jag kan ju bara säga att jag slarvade big time i helgen, MEEEEN, fyllde år och har inte velat tänka på pointsen då, får skylla mig själv när jag ställer mig på vågen i morgon.. Och den där vågen jag har hemma, den funkar ju lite som den vill själv.. visar olika resultat på samma ställen hemma och flyttar jag på den så kommer ett tredje nytt tal, huvva... what to believe?!?!
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!