• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • missnikita

Jag har också gått med i viktväktarna online! Varit med i exakt 1 månad och har hittills gått ner 5 kilo. Är nöjd men jag har 17 kilo kvar :) Har testat alla olika dieter förut och nu jäklar ska det funka denna gången!

Jag äter upp alla mina bonus points på helgerna och otroligt nog så har jag klarat att gå ner 1 kilo i veckan ändå...så det funkar :)

• TouchOfRed

Hej på er!
    Någon som är kvar i den här tråden?
    Jag har precis börjat med viktväktarna online, tycker det fungerar bra hittills, men jag har å andra sidan bara varit med i 1 vecka. Då jag inte har möjlighet att gå på möten tänkte jag att man kanske kunde få lite pepp härifrån :)

• scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-10-09 09:03:36 följande:

Hej på er!
    Någon som är kvar i den här tråden?
    Jag har precis börjat med viktväktarna online, tycker det fungerar bra hittills, men jag har å andra sidan bara varit med i 1 vecka. Då jag inte har möjlighet att gå på möten tänkte jag att man kanske kunde få lite pepp härifrån :)

Har också varit med kort tid, sen förra Tisdagen, och också online, gått ner 2½ kg. Går det bra för dig?
  • TouchOfRed
    scorpiontjejen skrev 2014-10-09 09:49:27 följande:
    Har också varit med kort tid, sen förra Tisdagen, och också online, gått ner 2½ kg. Går det bra för dig?
    Duktigt! Glad Vilken startvikt har du? (du behöver inte svara om du inte vill)
    Jag har invägning imorgon, men tycker det gått rätt bra. Åt ganska nyttigt innan också, men man märker ju nu i VV att jag ätit alldeles för mkt. Även märkt hur många "kalorifällor" jag möter varje dag på jobbet, sånt jag inte tänkt på innan! Innan har jag inte fattat varifrån kilona kommer eftersom vi ju äter rätt nyttigt, men nu märker man ju det. Jag har lyckats hålla mig till mina propoints och under helgen använde jag en del bonuspoints.
    Jag är 156 cm lång och min startvikt är 79,1 kg. Har för ett par år sedan vägt 56 kg när jag var som smalast..mitt mål är inte det, men önskar gå ned 10 kg i alla fall...
  • scorpiontjejen

Ok, hoppas vågen ger dig bra resultat i morgon.
    Jag är 1,62 och började på 83,7 kg, har nyligen fått barn så vill till att börja med bli av med extrakilona efter graviditeten som fortfarande hänger kvar. Men vill ju egentligen ner till 65 kg (önskevikt). Så vi får se hur länge man orkar köra på detta. Men det är rätt lätt, bara att fylla i vartefter man äter och helt enkelt äta lite mindre portioner än man gjort innan, jag har haft väldigt lätt för att äta för stora portioner....

Sen gillar jag att man har delvikter man ska nå innan man når målvikten :).

• TouchOfRed

Ja, jag håller tummarna för oss! :)

Jag vill främst gå ner i vikt för att bli gravid, tror min övervikt kan vara en orsak bakom att jag inte blir gravid. Sen vill man ju må bra och känna sig lite extra snygg också.

Jag gillar också delmålen! Har bestämt mig för att belöna mig var gång jag når ett delmål, t.ex. med ett nytt klädplagg, en ny skönhetsprodukt, en biokväll eller nåt liknande som inte innebär mat. Då får man extra motivation tänker jag :)

• scorpiontjejen

Smart med att belöna sig med nåt som inte har med mat att göra, hmm, undrar vad jag ska hitta på .

Har du nån blogg förresten? Jag skriver av mina tankar och om mitt liv på www.traningsperiodaren.blogspot.com, där skriver jag ju lite om hur det går med vikten också, skönt att skriva ner saker och ting..

• FruNisse

Hej!
    Började VV online i går Har inte jättemycket att gå ner men kilona smyger sig på mig och jag skulle vilja att mina byxor sitter skönt!

Följer tråden

• scorpiontjejen

Det går nedåt, -3,8 kg på två veckor, hoppas det fortsätter med så bra resultat framöver.

http://www.traningsperiodaren.blogspot.som
  • TouchOfRed

Hej igen! Haft mkt att göra senaste veckan så har inte hunnit med FL...

Bra jobbat med 3,8 kg!!! Glad
    Nej ingen blogg, men har varit inne och kikat på din :)

Hade 1:a vägningen i fredags; -1,1 kilo, tjohoo! Och det har gått bra denna veckan också, hållt mig till 26 pp varje dag. Önskar bara att jag kom igång med träningen också...ska försöka komma ut i löparspåret imorgon, är ledig då.

Jag gillar matlagning, har precis upptäckt Amirs recept på VV online, provlagat ngt av dem, supergott! Älskar lite sådär asiatisk, kryddig mat. Och skönt att inte behöva räkna pp i allt i receptet utan det är bara att följa hans. Receptskaparen är förresten ett annat verktyg på VV online som jag gillar! Då kan man enkelt räkna ut pp för maträtterna man brukar laga och så kan man se var kalorifällorna finns...Drömmer

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!