• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Fidelisen
    scorpiontjejen skrev 2014-12-18 09:21:41 följande:

MEN VA TRÅKIGT!

Ingen rolig extrautgift att lägga pengar på så här nära intill julen!

Förstår att du inte tänker så mycket på vv i det stöket... Hoppas inte kostnaden blir allt för stor ..

Jaja, nya tag senare sen istället!

Ja det är riktig dryg och försäkringsbolaget skulle inte kunna vara mer långsamma!

En vecka sedan vi anmälde skadan och det har inte hänt någonting trots påtryckningar.
  • Lovisa09

Tycker man småäter lite väl mycket för tillfället men har tänkt att det ändå är ok i dessa tider. Vågen stod på 61,9 häromdagen så har lyckats gå ner 6,1 kg sedan mitten av oktober. Långsamt då de första 5 rasade av på en månad men det får ta den tid det tar. Har 1,9 kg kvar till målet. Kommer unna mig i jul men ändå tänka på vad jag väljer av all mat. Är ingen storätare av julbord, däremot så är alla choklad min bästa vän på julen :) ska försöka lägga band på mig men har ändå tänkt att njuta!

• TouchOfRed

Under jul och nyår gick jag upp 0,4 kg men har efter det lyckas gå ned 0,1 kg men nu lämnar jag viktväktarna... Mitt mål att gå ned i vikt för att bli gravid med vårt första barn har lyckats, fick mitt efterlängtade + på stickan igår så nu får jag inte banta mer... Men sammantaget så har jag gått ned 6,5 kg och blivit gravid efter 14 månaders försök så jag är supernöjd <3 tack för ert stöd längs med vägen :)

• Ly75

Själv gick jag upp 4 kilo över jul och nyår..hehe..ja ni läste rätt, fyra kilo! :-O

Men grattis till plusset TouchOfRd, fantastiskt!!

• Pyret 85
    TouchOfRed skrev 2015-01-04 15:54:03 följande:

Under jul och nyår gick jag upp 0,4 kg men har efter det lyckas gå ned 0,1 kg men nu lämnar jag viktväktarna... Mitt mål att gå ned i vikt för att bli gravid med vårt första barn har lyckats, fick mitt efterlängtade + på stickan igår så nu får jag inte banta mer... Men sammantaget så har jag gått ned 6,5 kg och blivit gravid efter 14 månaders försök så jag är supernöjd <3 tack för ert stöd längs med vägen :)

Stort grattis!
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2015-01-04 15:54:03 följande:

Va härligt! Stort grattis!!!!
  • Pyret 85

Nystart för mig idag då jag tappade det helt över jul och nyår. Inledde igår dessutom min gottisfria månad vilket innebär inget godis, snacks, läsk, saft, efterrätter osv. Känns bra. Känns skönt att inte behöva spara pp till sånt, utan kan verkligen kan äta mig mätt.

• scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2015-01-06 18:03:48 följande:

Nystart för mig idag då jag tappade det helt över jul och nyår. Inledde igår dessutom min gottisfria månad vilket innebär inget godis, snacks, läsk, saft, efterrätter osv. Känns bra. Känns skönt att inte behöva spara pp till sånt, utan kan verkligen kan äta mig mätt.

Det är rätt smart med gottisfri månad. Tror inte jag har karaktär till det. Tycker det dyker upp kala på kalas där det finns på tok för mycket gott att tacka nej till.. I helgen kommer ett t ex... i dag serverades rabarberpaj med vaniljvisp hos svärisarna.. svårt att tacka nej till sånt... :S
  • Fidelisen

Har jag något fel på min app eller har viktväktarna slutat med duoval på proteiner och kolhydrater?

• Pyret 85
    Fidelisen skrev 2015-01-06 20:46:52 följande:

Har jag något fel på min app eller har viktväktarna slutat med duoval på proteiner och kolhydrater?

Jag har undrat samma sak. Det är borta och har varit ganska länge nu. Varför vet jag inte.
  • misen85

Hittade denna tråd och tyckte den var bra och pappande! Är ni fortfarande aktiva VV medlemmar? Själv gick jag med idag ska bli spännande att se om det ger något resultat Skrattande

• Pyret 85

Ja jag är onlinemedlem och har haft nystart sen en vecka tillbaka. Vägningsdag imorgon.

• scorpiontjejen
    misen85 skrev 2015-01-12 19:06:28 följande:

Hittade denna tråd och tyckte den var bra och pappande! Är ni fortfarande aktiva VV medlemmar? Själv gick jag med idag ska bli spännande att se om det ger något resultat Skrattande

Halloj!

Jadå, några aktiva medlemmar
    Jag ska väga mig imorrn efter att ha satt i gång för ca 1½ vecka efter "julledigheten", hehe.. får hoppas på lite viktnedgång..

Hoppas det går bra för dig framöver
  • misen85

Spännande med vägning! Själv får man vänta några dagar då jag bara kört dag 1 än så länge. Så otroligt bra koncept med att du faktiskt kan äta riktigt mat och inte känna att man svälter sig själv. Därför känns det för bra för att vara sant :o
    Lycka till med vägningen! Glad

• Fidelisen

Jag har vägning på fredagar.

Gick förra veckan ner 2.7, hur det blir denna vecka återstår att se ????

• misen85
    Fidelisen skrev 2015-01-12 23:00:01 följande:

Wow,2.7 på en vecka! Bra jobbat Glad
  • scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2015-01-12 23:00:01 följande:

GRYMT! 
    Kul när man går ner så bra va!?

Jag gick ner exakt ett kilo denna vecka, skönt att det går nedåt! Snart nere på 70 kg om jag inte tabbar mig, första delmålet i år.
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!