Ly75 skrev 2014-11-06 10:47:34 följande:
Pyret85 - så tråkigt, är ledsen för din skull. Hoppas verkligen det går bättre när du gått ner lite i vikt, håller tummarna och tror!
Scorpiontjejen - hade varit enklare om det bara hade varit jag som bodde här hemma. Kan inte kasta det som är sonens, tex godiset han samlade in nu under bus eller godis-kvällen ;( Måste bara lära mig att ge fasen i det som finns i skåpen. Och det går rätt bra, så länge jag inte börjar vara där och nalla. Tar jag en tar jag flera. Så sen helgen har jag hållit fingrarna i styr, jag får försöka fokusera på annat :D
TouchOfRed - lite småsurt när man förväntat sig mer i resultat! Men det är nog så att vissa veckor händer det inte så mycket. Nu vet jag inte vad du tränar, men oftast får man ju lite mer muskler när man tränar och de väger ju också :) Heja, kämpa på! Du kommer nå ditt mål!!
Fråga - är det någon som kan förklara det där med duoval för mig? Jag har inte riktigt fattat. Är det att jag får äta hur mycket jag vill av något tills jag känner mig mätt, men att jag dubblar då poängen av det som egentligen är tillåtet? Dvs låt säga att 1 dl makaroner är 3 points (nu hittar jag på, orkar inte kolla hur många points 1 dl makaroner egentligen är), så då om jag äter makaroner tills jag blir mätt och det blir 2,5 dl så dubblar jag bara 3 pp så det blir 6 ppl för makaronerna? Jösses, hoppas nån av er fattar mitt svammel!
det här med duoval, det ger 7pp för typ pasta, potatis osv och 5pp för proteiner typ fläskfilé ägg osv. Alltså om du väljer duoval så får du äta hur mkt du vill av det tills du är lagom mätt.