• strandkant

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Någon annan som kört igång med Viktväktarna Online nu i årsskiftet?
    Jag har 57 kg till min målvikt (är normalviktig om 62 kg, men jag börjar där!) och jag tänker ta mig dit på egen hand. Men jag behöver någon som är lika aktiv och pepp som jag. Detta blir en tråd där vi kan utbyta recept, erfarenheter, gnäll och klagomål.

Vilka är med mig? Nu kör vi! Skrattande

• Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!
  • Pyret 85
    TouchOfRed skrev 2014-12-03 10:09:49 följande:

Bra jobbat scorpiontjejen! VV är ju helt fantastiskt! Skrattande

Pyret 85; kämpa på och ge inte upp! +0,3 är bara en liten minimal motgång i det stora hela, fokusera framåt, nästa vecka har du säkert gått ned den vikten plus lite till! {#emotions_dlg.flower}

tack för pepp! Nej jag har ju gått ner sammanlagt ca 15 kg med vv innan så jag vet ju att man kan gå upp vissa veckor men känns ändå drygt.
  • scorpiontjejen

Ju närmare julen man kommer, desto svårare att låta bli godsakerna.. det här kommer inte att sluta väl, haha..

• scorpiontjejen

Minus 1,4 kg enligt vågen.. börjar tro att den bara luras faktiskt. Speciellt i och med att det vart en jävla massa slarv i helgen som var, och bättre blir det inte kommande helg då det vankas kalas för dottern... Sega pollysnitt är väldigt goda ska ni veta...

• TouchOfRed
    scorpiontjejen skrev 2014-12-09 21:08:10 följande:

Minus 1,4 kg enligt vågen.. börjar tro att den bara luras faktiskt. Speciellt i och med att det vart en jävla massa slarv i helgen som var, och bättre blir det inte kommande helg då det vankas kalas för dottern... Sega pollysnitt är väldigt goda ska ni veta...

Oj! Bra jobbat! Glad

Jag gick ned -0,3 kg, men det är ju iaf minus! Med alla julbord i ryggen såkänner jag mig rätt duktig ändå Oskyldig
  • Pyret 85

Här blev det -0,5. 
    Har inte kunnat träna alls, eller promenera då jag skadade mitt knä förra tisdagen. Känns lite sådär faktiskt. Men igår va jag ute på en långrunda.

• scorpiontjejen

Halloj!

Hur går det för er alla!? Fortsatt nedåt hoppas jag!
    Det är väldigt svårt nu ju närmare julen man kommer tycker jag!

Efter en vecka med för mycket gotta så visade vågen plus. Men inte alls så mycket som jag trodde. Bara +0,2 kg som tur var. Hoppas på att lyckas ta mig ner till 70 kg innan Julafton!
    Har ni några mål tills dess eller längre fram?

• Fidelisen

Här står det helt stilla just nu.

Lillans mage är i kaos och hon har haft diarréer i snart två veckor, så det lutar åt att jag ska äta helt laktosfritt i några veckor.

Sedan har vi haft en vattenläcka i köket som visade sig komma från varmvattenberedaren. Så vi har sedan en vecka inget varmvatten och ett förstört golv i köket.

Ursäkter, ursäkter, jag vet....

• TouchOfRed

Hej! Jag tycker också det är ganska kämpigt. På mitt jobb får vi nu i juletid en massa presenter (läs godis) från andra kliniker, läkemedelsföretag och nöjda kunder så det står framme en massa gottis överallt. Jobbigt när man kommer in i ett rum och det doftar skumtomtar i hela rummet! Demon
    Men jag har faktiskt lyckats sköta mig och har inte fuskat alls under veckan, trots att det är sjukt svårt!
    Planerar att spara alla veckobonuspoints jag får på fredag och använda dem på julafton, -dagen och annandagen så jag kan få äta någorlunda fritt då men ändå hålla mig till de tillåtna pointsen.  Får se om jag lyckas...Drömmer

• scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-12-17 11:52:09 följande:

Lillans mage är i kaos och hon har haft diarréer i snart två veckor, så det lutar åt att jag ska äta helt laktosfritt i några veckor.

Sedan har vi haft en vattenläcka i köket som visade sig komma från varmvattenberedaren. Så vi har sedan en vecka inget varmvatten och ett förstört golv i köket.

MEN VA TRÅKIGT!
    Ingen rolig extrautgift att lägga pengar på så här nära intill julen!

Förstår att du inte tänker så mycket på vv i det stöket... Hoppas inte kostnaden blir allt för stor ..

Jaja, nya tag senare sen istället!
  • scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-12-17 11:52:09 följande:

Bra jobbat!! Massa red till dig alltså!
    Jag kan inte hålla fingrarna borta från allt julgotta som finns överallt.. 
    Får bli till att ta tag i viktminskningen ordentligt efter jul och nyår tror jag.
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!