Inlägg från: ingeborg34 |Visa alla inlägg
  • ingeborg34

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Jag är med! Fyra barn senare väger.jag 90kg-är efter första veckan helnöjd med VV online.

• ingeborg34
    Svarta Damen skrev 2014-01-21 23:10:43 följande:
    MamaPapa: -1,2 kg på en vecka, eller? Låter kalas ju! :)

ingeborg34: Vad härligt att Du är nöjd. Berätta gärna mer. Vad äter du? Tränar du?

tessan27: Underbart att stå still i vikt under en sådan sockerstinn helg som julen. :) Och det verkar som Du äter "som vanligt". Är trött på alla dieter där man ska utesluta grejer och äta på ett visst sätt . . . inte så konstigt att man tröttnar då.

Kul att höra alla Era erfarenheter.
    Jag undrar lite kring propointsen. Hur räknar man ut hur många propoints man ska äta på en dag? Finns det någon formel för det eller hur funkar det? Och hur gör ni rent praktiskt med matplaneringen? Planerar ni flera dagar i förväg och skriver in i dagboken i förtid? (för jag antar att det finns någon dagbok där man fyller i vad man äter) - eller tar ni bara dagen som den kommer? Kör ni på särskilda VV-recept eller omvandlar ni era vanliga recept till propoints? O hur funkar det egentligen?

Oj så många frågor det blev. Men jag är så nyfiken. Vill veta allt och lite till. :)
    På det stora taget äter jag vanlig mat, precis som innan jag gick med i VV. Lagar inte speciell mat till mig och vill överhuvudtaget inte att resten av familjen ska påverkas av att jag försöker gå ned i vikt - vill inte föra över någon vikthets till mina barn. Däremot äter jag lite mindre och funderar en gång extra innan jag unnar mig "onödigheter" - väljer helt enkelt vilka grejer som jag verkligen tycker är gott och inte bara stoppar i mig "i bara farten". Jag äter kolhydrater som pasta, ris och mackor - det är liksom såna grejer jag gillar, men lite mindre av det. Har skippat juicen till frukost oftast och tar istället och mixar naturell youghurt och frusna bär till frukost.
    Förhoppningsvis blir det lättare att försöka lära sig att jogga om man väger lite mindre
  • ingeborg34

Jag har ju bara kört i två veckor men är helt nöjd m -2,5 kg. Det som gör att det funkar för mig är just att det är så enkelt att registrera mat. Man lägger in vad man ätit och antalet points kommer upp. Är man två som kör kan man få fram (tror jag) hur många points per dag man har och kan ju lätt kolla hur mycket det man äter blir även om en då får registrera sina "vid sidan om".

• ingeborg34

Visst kan man skapa sina egna frukostar/måltider så att det sedan bara är ett klick för att registrera.

I veckan insåg jag att det som blir svårt för mig är när jag reser i jobbet. Då okynnesäter jag lätt och gillar att äta på McDonalds (och inte bara sallad). Tur att man har en veckobonus...

• ingeborg34

-0,8 kg denna veckan kändes knappt ok denna veckan men egentligen är det ju det - fortfarande har jag gått ner mer än ett kg i veckan i snitt. Denna veckan har varit för mycket äta lunch ute samt semledags....

Jag använder veckobonusen men sällan alla propoints på den.

• ingeborg34

Man kan nog säga att jag använder veckobonusen "i nödfall", har aldrig varit helt slut efter en vecka. Min viktnedgång har planat lite, å andra sidan är jag superöjd m vad jag äter, "offrar inget" och då gör det ju inget om det tar längre tid. Med lite mer motion är jag kanske på -10 % om en vecka...

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!