Inlägg från: Svarta Damen |Visa alla inlägg
  • Svarta Damen

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Intressant läsning. Jag och min sambo funderar starkt på och gå med i VV Online. Känns bra att man inte behöva göra avkall på något speciellt, typ kolhydrater, som det är i så många andra dieter.

Jag skulle vilja veta mer om själva verktyget innan man köper upp sig på ett halvår. Hur ser det ut? Hur gör man? Är det krångligt? Kan man omvandla egna recept till propoints? Vad innebär bonuspoints? Behöver man äta dem om man inte vill? O.s.v.

Du får gärna berätta mer om dina tankar och hur det går för dig! Jag vill veta allt! :)

• Svarta Damen

Vad kul och höra om Er alla! Berätta gärna mer! Jag är supernyfiken! :) Hur går det, strandkant och Familjen L?

Verkligen bra jobbat, Scruffy! 15 kilo på 4 månader är ju toppen! Och att du håller den nya vikten är ju ännu roligare att höra! :)

• Svarta Damen
    MamaPapa: -1,2 kg på en vecka, eller? Låter kalas ju! :)

ingeborg34: Vad härligt att Du är nöjd. Berätta gärna mer. Vad äter du? Tränar du?

tessan27: Underbart att stå still i vikt under en sådan sockerstinn helg som julen. :) Och det verkar som Du äter "som vanligt". Är trött på alla dieter där man ska utesluta grejer och äta på ett visst sätt . . . inte så konstigt att man tröttnar då.

Kul att höra alla Era erfarenheter.
    Jag undrar lite kring propointsen. Hur räknar man ut hur många propoints man ska äta på en dag? Finns det någon formel för det eller hur funkar det? Och hur gör ni rent praktiskt med matplaneringen? Planerar ni flera dagar i förväg och skriver in i dagboken i förtid? (för jag antar att det finns någon dagbok där man fyller i vad man äter) - eller tar ni bara dagen som den kommer? Kör ni på särskilda VV-recept eller omvandlar ni era vanliga recept till propoints? O hur funkar det egentligen?

Oj så många frågor det blev. Men jag är så nyfiken. Vill veta allt och lite till. :)
  • Svarta Damen

Låter ju toppen! Att ni äter "som vanligt" alltså. Om man nu kan uttrycka sig så. ("Som vanligt" är säkert olika för alla, hehe) Men det jag menar med "som vanligt" är husmanskost med delar av både protein, kolhydrater och fett. Om man dessutom kan äta något smarrigt ibland (förutsatt att man håller sig till sina Points) - FANTASTISKT! :) Jag själv är en sucker för chips. Men det innebär ju kanske inte nödvändigtvis att man ska trycka hela påsen på en gång! ;)

Går ni ner i vikt då? Dum fråga förresten. Det klart Ni gör. Det är ju det som är det primära målet med Viktväktarna. Men ändå . . . hur går det? :)

Jag och min sambo tänkte som sagt köra detta tillsammans. Men att köpa två medlemskap känns lite . . . hmm, onödigt. Vi tänkte skriva in en av oss och sedan hänger den andre på, så att säga. Därav min tidigare fråga om det finns någon formel för att räkna ut hur många propoints man behöver om dagen. Måste man registrera sig för att få veta det, eller finns det något annat knep?

• Svarta Damen

Hallå på Er! Vi måste fräsa igång den här tråden lite! Tycker det är lite glest med svaren, även om Ni verkar vara en hel del som kör! :)

Hur går det för Er?

Jag funderar fortfarande kring VV Online och har nu lite tekniska frågor. Hur ser det ut när man loggar in? Vad finns det för funktioner? Vad tycker ni är bra och mindre bra? Ja, ni hajar vart jag är på väg. Ingen som kan ta en skärmdump och visa lite snabbt bara? Är sååå nyfiken och vill veta vilka möjligheter man har innan man binder upp sig på ett halvår eller vad det nu blir.

Kämpa på därute! :D

• Svarta Damen
    Nussan skrev 2014-01-29 17:13:21 följande:
    Hej svarta damen. Jag kör Vv online. Och jag är supernöjd! Tycker man får bra koll på vad man äter, hur mkt man har kvar och register på många många livsmedel. Finns många listor fulla med recept, middagar-, frukostar-, mellanmåls- förslag. Har nog ingenting att klaga på alls. Man kan välja att sortera listorna efter hur många points man vill. Låt säga att du vill veta vilken mat som är "gratis" alltså med 0 pp. Då kommer det upp en oändlig lista. Sen kan man välja 1-4 pp, 5-8 pp osv.. Vilket har hjälpt mig mycket för att få ihop middagar mm och få alla pp att räcka dagen ut. Finns även bra info i appen som heter "hjälp" där dem förklarar i sin enkelhet om hur du kan göra med pp, veckobonusen, aktivitetsbonus mm. Du fyller även i varje vecka hur mycket du gått ned och då gör dem en ny omräkning på hur många pp du får äta och du ser även din viktnedgång i diagram. Tyvärr skriver jag från mobilen och kan därför inte visa dig en bild :(. Men jag tycker du kör på :) jag har gått ned 3 kg på 9 dagar. Och då har jag verkligen unnat mig för veckobonusen på helgen och sparat points till kvällen så jag kan äta lite choklad :). Sen valde jag det erbjudandet som finns nu där man inte binder upp sig. Betalar 495:- (tror jag det var) i medlemsavgift. Sen 195:- i mån. Plus 40 procent rabatt på medlemsavgiften. Så första månaden vart allt sammantaget 300 kr typ. :D

Hej Nussan och tusen tack för ditt utförliga svar! :) Låter riktigt bra!! Och 3 kg på nio dagar är ju fantastiskt! Grattis till det! Tränar du något?
  • Svarta Damen

Grattis Härärjag! Fasen vad härligt när det går så bra! :)

Jag och sambon tog oss i kragen (efter mycket hattande fram å tillbaka) och gick med i VV Online den 1 februari. Känns otroligt spännande. Jag vill så gärna att detta ska funka. Beach 2014 - here we come! :)

• Svarta Damen

Wow, 3,5 kilo ned på tre veckor. Grymt bra jobbat, Nussan! Jag önskar att jag vore 10 veckor fram i tiden och (förhoppningsvis) 10 kilo lättare! Kan tiden gå långsammare än såhär? ;)

En nyfiken fråga. Använder ni er av veckobonusen? Känns jäkligt konstigt att gå ner i vikt om man äter ytterligare 49 Points över sina "vanliga". Men enligt VV ska man ju gå ner i vikt oavsett. :) Jag får erkänna att det naggats lite i kanterna av bonusen under veckan. Men sanningen slår väl mig i ansiktet på kommande vägdag. Hehe.

Lycka till alla duktiga och trevlig helg!

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!