Inlägg från: Härärjag |Visa alla inlägg
  • Härärjag

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Hej!

Jag kan hänga på här jag med startade online i söndags, men har kört Vv tidigare så vet att det funkar för mig!

Hoppas det går bra för er andra här i tråden. Själv startade jag på 92.8 och är 173cm. Vill ner ca 15kg.

En fråga ang träning och pp för aktivitet..

Om jag tränar spinning där ca 35 min är tufft och man kommer upp i maxpuls ca 3 ggr, sedan lite lugnare/medel 20 min. Ska jag skriva in det som medel eller intensiv spinning? Gör ju ganska stor skillnad i antal pp man får hoppas någon vet lite mer! Och lycka till, här är vägning på söndag som sagt.

• Härärjag
    Nussan skrev 2014-01-30 19:00:17 följande:

Här är jag: Jag skulle lägga in det som medel, då ligger du lågt så du verkligen vet att du inte äter upp dina aktivitetspoints som du kanske egentligen inte "förtjänat". Bäst att räkna lågt (är min åsikt). När jag går powerwalks med barnvagnen lägger jag in det som långsam promenad. Då vet jag att det egentligen är värt mer points, men att även om jag inte fått points för det så vinner jag på det i längden iaf :) (fortare viktnedgång). Om du inte hade tänkt äta upp dina aktivitetspoints behöver du inte ens lägga in dem där. :)

Tack för svar ja det är nog som du säger bättre att lägga in det lägre..det har jag gjort i veckan. Har kvar mina bonuspoints så ska nog klara helgen ut behöver komma ifrån småätandet av godsaker som man stoppar i sig utan att tänka på det, men till helgen vill jag nog ha liiite godis
  • Härärjag
    Sorbus skrev 2014-01-30 22:21:59 följande:
    Du kan ju lägga in det som två aktiviteter, dvs 35 min intensiv och 20 min medel, om du vill. Tänkte du använda aktivitetspoängen så är det bättre att välja det lägre när man är osäker
    Egentligen hade jag nog inte tänkt att använda de, men är ju alltid kul att få svart på vitt hur "duktig" man har varit får liksom mer motivation till träning om jag kan redovisa det på något sätt, haha
  • Härärjag
    Nussan skrev 2014-01-30 23:31:24 följande:

Gör du rätt i "här är jag". :) . Precis som du, så är småätandet som är boven i mitt lilla drama (läs övervikt) ;) . Unnar mig på helgen av min bonus.. och kanske nån chokladbit efter maten då jag oftast har ca 5 pp kvar efter middagen. :)

Ja man kan ju verkligen unna sig med viktväktarna, det är det som är så bra märkligt att det fungerar, tycker inte man äter så speciellt annorlunda mot annars!

Hoppas ni alla får en bra helg!
  • Härärjag

Här var det tyst! Hur går det för er andra? Vågen visade på - 2,3 i söndags för mig. Denna vecka blir det förhoppningsvis minst 1 kg iaf

• Härärjag

Hallå hallå!

Här är det lugnt själv tappade jag motivationen lite de senaste 2 veckorna, pga att jag fick reda på att jag är gravid. Men nu har det sjunkit in och jag kör på med Vv så länge jag bara pallar hoppas det går bra där er andra och att ni kämpar på!

Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!