• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:24:10 följande:
    Absolut. Jag vet också att det finns inget illamående i världen som skulle få mig eller nån annan läkare jag känner att stötta cannabisrökning under graviditet.

Varför?
    Om det visar sig att imorgon kommer ut en forskning och denna säger att riskerna av cannabis är acceptabla i denna och denna situation, för barnets och mammans bästa.

Om du resonerar att ingen jävla gravid ska få cannabis av mig oavsett om det kommer vetenskapligt och beprövad erfarenhet i området.

Så skiter du i detta.

Men skicka på dom massa kemiska ämnen, så de inte får armar ben det är okey.

Eller var, för det var ju lite pinsamt att inga armar och ben på barnen.

Som vi än idag ser, sätter man i det sitt sammanhang så märker man snabbt att cannabis i extremfallen(som denna gravida) är nått man bör överväga.

Sen alla som läser detta, så är denna cannabis konsumtion vid dessa problem.
    En bråkdel av vad en rekreationell dos är.

Får så stora doser är icke nödvändiga.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:28:54 följande:
    Du o ditt klyschiga vokabulär. Jag försöker inte stigmatisera" nån. Men kan fan inte låta bli att säga nåt när jag läser såna här dumheter.

Jag är inte övertygad.

Problemet är att du är helt immun till till forskning.

Trodde hela sjukvården var baserad på forskning och beprövad erfarenhet(denna sista har du definitivt ingen i området cannabis).

• VitaMoln