• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:24:10 följande:
    Absolut. Jag vet också att det finns inget illamående i världen som skulle få mig eller nån annan läkare jag känner att stötta cannabisrökning under graviditet.

Varför?
    Om det visar sig att imorgon kommer ut en forskning och denna säger att riskerna av cannabis är acceptabla i denna och denna situation, för barnets och mammans bästa.

Om du resonerar att ingen jävla gravid ska få cannabis av mig oavsett om det kommer vetenskapligt och beprövad erfarenhet i området.

Så skiter du i detta.

Men skicka på dom massa kemiska ämnen, så de inte får armar ben det är okey.

Eller var, för det var ju lite pinsamt att inga armar och ben på barnen.

Som vi än idag ser, sätter man i det sitt sammanhang så märker man snabbt att cannabis i extremfallen(som denna gravida) är nått man bör överväga.

Sen alla som läser detta, så är denna cannabis konsumtion vid dessa problem.
    En bråkdel av vad en rekreationell dos är.

Får så stora doser är icke nödvändiga.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:28:54 följande:
    Du o ditt klyschiga vokabulär. Jag försöker inte stigmatisera" nån. Men kan fan inte låta bli att säga nåt när jag läser såna här dumheter.

Jag är inte övertygad.

Problemet är att du är helt immun till till forskning.

Trodde hela sjukvården var baserad på forskning och beprövad erfarenhet(denna sista har du definitivt ingen i området cannabis).

• VitaMoln

Roligt att du tar neurosedyn som exempel. Det är ju just detta jag har försökt förmedla hela tiden. Att aldrig ge något till gravida eller ammande vars säkerhet inte har tillförlitliga bevis på. Tack för det!

• VitaMoln

För övrigt har jag trevliga erfarenheter av cannabis rent personligen. Det jag hela tiden talat om är cannabis i samband med graviditet.

• VitaMoln

hm, omöjligt att svara på vad som hände din kompis. Men skulle gissa att man kanske blev orolig av nån annan anledning och att missbruket kom fram på så sätt? Vet inte hur man skulle gissat sig till det utan några andra tecken på att allt inte stod rätt till.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 14:32:42 följande:
    Jo jag vet att det är sant då min vän blev av min sin dotter....de såg att hon hade rökt...
    Eller så ljuger du rakt av eller så drar du inte hela historien, det finns inte på kartan att socialen skulle rycka ett barn för att föräldern konsumerade cannabis som rekreations ens, nu i det fallet handlar det om medicinsk användning vilket förklarar det på annat sätt, man kan eventuellt bli av med barnet vid cannabismissbruk där man försummar sitt eget liv och barnets, då kanske om man inte svarar på socialens uppmaningar om vård.
  • Anonym (Hoppis)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:29:48 följande:
    vet inte men min vän rökte på varje dag och efter förlossningen som tog ca 10 timmar kom social sek och det blev genast lvu mer vet jag inte då min vän är helt borta sprungen alltså jag tror hon är på ett behandlingshem någonstans då ingen har sett röken av henne sen dess detta var i sommras i augusti 

Haha men det där stämmer ju inte.
    Kan inte bara handlat om att hon rökte cannabis för det blir man inte ens beroende av och därför behöver man inte åka in på behandlingshem. Finns det ens behqndlinghem för cannabismissbrukare?? Alltså enbart behandling för cannabis.
    Nej du, det var något heeeelt annat som avgjorde att hennes barn lev lvu:ad, kan ha varit cannabis med i bilden men absolut inte bara cannabis.
  • kvinnan03

Man kan väl bli beroende av cannabis? det måste man kunna bli?

• Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-11 17:10:40 följande:
    Man kan väl bli beroende av cannabis? det måste man kunna bli?

Lika mycket som du kan bli så kallat beroende av sex eller shopping, på den nivån ligger det.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Hoppis) skrev 2014-01-11 17:06:31 följande:

Haha men det där stämmer ju inte.
    Kan inte bara handlat om att hon rökte cannabis för det blir man inte ens beroende av och därför behöver man inte åka in på behandlingshem. Finns det ens behqndlinghem för cannabismissbrukare?? Alltså enbart behandling för cannabis.
    Nej du, det var något heeeelt annat som avgjorde att hennes barn lev lvu:ad, kan ha varit cannabis med i bilden men absolut inte bara cannabis.

Ja tro det eller ej, det finns behandlingshem för cannabisbrukare också, vi har kvacksalvaren thomas som driver det projektet.

Man får avsmak i munnen hur vissa opportunister gör pengar på lagar och andras bekostnad.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.