• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 21:42:15 följande:
    Nu när jag röker cannabis ibland så behöver jag inte bli inlagd för att jag mår bättre av det. Jag har inte fått någon hjälp av vården som har hjälpt mig på detta sätt. Har inte någonstans sagt att jag känner mig tvingad att röka för att jag inte blir inlagd. Jag röker för att INGET av det vården har erbjudit mig har hjälpt mig. Skillnad.
    Du skriver lite emot dig själv som du ser om du läser dina inlägg. I första skrev du att du skulle blivit inlagd om du inte börjat röka nu skriver du att du började röka för att du inte blir inlagd.

Jaja, jag hoppas ditt barn föds friskt och att du slipper må dåligt. Om du bor i Östergötland kan du trycka upp deras egen skrift i ansiktet på dom, enligt den ska du bli inlagd. Gissar att flera landsting har liknande skrifter.
  • melani

Snälla ts jag hoppas du söker vård.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 21:24:48 följande:
    Mm jo men jag tänkte på det här med cannabis. Att hon liksom känner sig "tvingad" av vården att röka på, eftersom hon inte blir inlagd. Mig veterligen behandlar man bara själva intorkningen, och inte illamåendet, vid en inläggning

Ingen vården som tvingar henne att ta cannabis.

Deras oförmåga att hjälpa, och inte ta hennes problem på allvar.

Som gör så hon valde egna vägar.

Men dessa ketoner, är de farliga i sig?

Och vad gör man för minska dessa?

Är det vad cannabis gör att man behåller mat och vätska, och dessa då går ner.

Eller  vad?

• melani
    frappa skrev 2014-01-11 23:56:18 följande:

Ingen vården som tvingar henne att ta cannabis.

Deras oförmåga att hjälpa, och inte ta hennes problem på allvar.

Som gör så hon valde egna vägar.

Men dessa ketoner, är de farliga i sig?

Och vad gör man för minska dessa?

Är det vad cannabis gör att man behåller mat och vätska, och dessa då går ner.

Eller  vad?

Hon riskerar ju, att få sina barn omhändertagna. Med all rätt. Barn ska inte bo hos missbrukare av någon form.
  • frappa
    melani skrev 2014-01-12 00:03:31 följande:
    Hon riskerar ju, att få sina barn omhändertagna. Med all rätt. Barn ska inte bo hos missbrukare av någon form.

Med all rätt?

Och missbruk?
    Har du läst denna gravida's inlägg?

• VitaMoln

Kretonger bildas när kroppen börjar bryta ner sig själv för att ingen näring tillförs. Det kan vara vid fasta, diabetiker som inte får insulin eller om man kräks jättemycket. På sjukhuset får man dropp, både vanligt o med glukos. Ibland även näringsdropp. Man justerar kroppssalterna o i svårare fall även andra kroppsegna ämnen som hotar ta slut. Man ger medicin mot illamående o såklart följer man blodvärdena kontinuerligt.

• VitaMoln

O just det om de är farliga - man kissar ju ut själva ketonerna men de är ett tecken på att blodet är surt (lågt pH) och det är toxiskt för vävnaderna. Så på så vis är de teoretiskt sett farliga.

• Anonym (ll)
    frappa skrev 2014-01-12 00:07:24 följande:

Med all rätt?

Och missbruk?
    Har du läst denna gravida's inlägg?

Ingen missbrukande skall väl få ha sina barn? Tycker du det är rätt att barnen utsätts för det?
  • frappa
    Anonym (ll) skrev 2014-01-12 00:26:48 följande:
    Ingen missbrukande skall väl få ha sina barn? Tycker du det är rätt att barnen utsätts för det?

Såg du där, hur du INTE, förklarade missbruket som du "såg".

Inte enda sak som denna gravida kvinna sagt, har tytt på ett missbruk.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.