• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 21:42:15 följande:
    Nu när jag röker cannabis ibland så behöver jag inte bli inlagd för att jag mår bättre av det. Jag har inte fått någon hjälp av vården som har hjälpt mig på detta sätt. Har inte någonstans sagt att jag känner mig tvingad att röka för att jag inte blir inlagd. Jag röker för att INGET av det vården har erbjudit mig har hjälpt mig. Skillnad.
    Du skriver lite emot dig själv som du ser om du läser dina inlägg. I första skrev du att du skulle blivit inlagd om du inte börjat röka nu skriver du att du började röka för att du inte blir inlagd.

Jaja, jag hoppas ditt barn föds friskt och att du slipper må dåligt. Om du bor i Östergötland kan du trycka upp deras egen skrift i ansiktet på dom, enligt den ska du bli inlagd. Gissar att flera landsting har liknande skrifter.
  • melani

Snälla ts jag hoppas du söker vård.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 21:24:48 följande:
    Mm jo men jag tänkte på det här med cannabis. Att hon liksom känner sig "tvingad" av vården att röka på, eftersom hon inte blir inlagd. Mig veterligen behandlar man bara själva intorkningen, och inte illamåendet, vid en inläggning

Ingen vården som tvingar henne att ta cannabis.

Deras oförmåga att hjälpa, och inte ta hennes problem på allvar.

Som gör så hon valde egna vägar.

Men dessa ketoner, är de farliga i sig?

Och vad gör man för minska dessa?

Är det vad cannabis gör att man behåller mat och vätska, och dessa då går ner.

Eller  vad?

• melani
    frappa skrev 2014-01-11 23:56:18 följande: