• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (aa)

Hallå!
    Min erfarenhet av svensk sjukvård är att efter 90-talet har den blivit helkass.
    Man blir bollad fram och tillbaka av olika instanser och läkare. Precis som om ingen vill ta ansvar.
    Mödravården suger lika mycket som resterande sjukvård.
    Sen förstår jag inte hur någon här (läkare) kan påstå att man kan se på moderkakan att modern har rökt cannabis. (Kanske kommer det upp en skylt som i skrikiga neon färger med sitt budskap.)
    Vad jag har läst i olika medicinska skrifter så kan man bara se om någon använt  cannabis
    genom blodprov eller urinprov.
    Att någon här använder forumet för att tvinga igenom sin personliga åsikter eller att förstora sina egon är hemskt.
    Att trycka ner någon som ber om hjälp (TS) istället för att hjälpa med var hon ska kunna vända sig för att få stöd,
    är antingen som en dålig skrämselpropaganda (det vet vi att det inte fungerar genom att se på myndigheternas försök att få folk att sluta dricka alkohol och röka tobak) eller för att tro sig må bättre själv av att trycka ner någon annan. Ge henne istället hjälp med var hon kan vända sig för att få hjälp och stöd att självmant ta rätt beslut.

• Anonym (ndfnf)
    Anonym (aa) skrev 2014-01-12 12:36:30 följande:
    Hallå!
    Min erfarenhet av svensk sjukvård är att efter 90-talet har den blivit helkass.
    Man blir bollad fram och tillbaka av olika instanser och läkare. Precis som om ingen vill ta ansvar.
    Mödravården suger lika mycket som resterande sjukvård.