• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (aa)

Hallå!
    Min erfarenhet av svensk sjukvård är att efter 90-talet har den blivit helkass.
    Man blir bollad fram och tillbaka av olika instanser och läkare. Precis som om ingen vill ta ansvar.
    Mödravården suger lika mycket som resterande sjukvård.
    Sen förstår jag inte hur någon här (läkare) kan påstå att man kan se på moderkakan att modern har rökt cannabis. (Kanske kommer det upp en skylt som i skrikiga neon färger med sitt budskap.)
    Vad jag har läst i olika medicinska skrifter så kan man bara se om någon använt  cannabis
    genom blodprov eller urinprov.
    Att någon här använder forumet för att tvinga igenom sin personliga åsikter eller att förstora sina egon är hemskt.
    Att trycka ner någon som ber om hjälp (TS) istället för att hjälpa med var hon ska kunna vända sig för att få stöd,
    är antingen som en dålig skrämselpropaganda (det vet vi att det inte fungerar genom att se på myndigheternas försök att få folk att sluta dricka alkohol och röka tobak) eller för att tro sig må bättre själv av att trycka ner någon annan. Ge henne istället hjälp med var hon kan vända sig för att få hjälp och stöd att självmant ta rätt beslut.

• Anonym (ndfnf)
    Anonym (aa) skrev 2014-01-12 12:36:30 följande:
    Hallå!
    Min erfarenhet av svensk sjukvård är att efter 90-talet har den blivit helkass.
    Man blir bollad fram och tillbaka av olika instanser och läkare. Precis som om ingen vill ta ansvar.
    Mödravården suger lika mycket som resterande sjukvård.
    Sen förstår jag inte hur någon här (läkare) kan påstå att man kan se på moderkakan att modern har rökt cannabis. (Kanske kommer det upp en skylt som i skrikiga neon färger med sitt budskap.)
    Vad jag har läst i olika medicinska skrifter så kan man bara se om någon använt  cannabis
    genom blodprov eller urinprov.
    Att någon här använder forumet för att tvinga igenom sin personliga åsikter eller att förstora sina egon är hemskt.
    Att trycka ner någon som ber om hjälp (TS) istället för att hjälpa med var hon ska kunna vända sig för att få stöd,
    är antingen som en dålig skrämselpropaganda (det vet vi att det inte fungerar genom att se på myndigheternas försök att få folk att sluta dricka alkohol och röka tobak) eller för att tro sig må bättre själv av att trycka ner någon annan. Ge henne istället hjälp med var hon kan vända sig för att få hjälp och stöd att självmant ta rätt beslut.
    Förlåt men har jag missat något här? Exakt var ber TS om "hjälp"?
  • Kristina 906

TS Skrev. 
    Citat 

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.
    Slut citat.

I min värld är det att be om hjälp och råd.

Kanske dags att sluta upp med att sitta och vara duktiga anonymt bakom ett tangentbord och ha en massa åsikter. Det här är ett forum för att hjälpa varandra och stötta varandra.
    Klarar era enfaldiga ego inte detta ber vi er att söka in på polisskolan istället.

Ha en bra dag....

• frappa
    Kristina 906 skrev 2014-01-12 11:43:26 följande:
    Hur skulle dom kunna märka att ts har rökt cannabis.

Finns säkert nått scenario där ett drogtest tas.

Men frågan om cannabis kommer vara med, men är det ett standardtest brukar  cannabis var med.

Men här pratar vi om blodprover, där försvinner cannabisen normalt efter 8-10h efter senaste tillfället och inte längre mätbart.

• Anonym (ndfnf)
    Kristina 906 skrev 2014-01-12 13:06:50 följande:
    TS Skrev. 
    Citat 

Slut citat.

I min värld är det att be om hjälp och råd.

Kanske dags att sluta upp med att sitta och vara duktiga anonymt bakom ett tangentbord och ha en massa åsikter. Det här är ett forum för att hjälpa varandra och stötta varandra.
    Klarar era enfaldiga ego inte detta ber vi er att söka in på polisskolan istället.

Ha en bra dag....
    Ts undrar om det finns andra som gjort som hon men de som svarat har inte fått svar. TS ber inte om hjälp.

För övrigt är du precis lika anonym som jag, "Kristina 906" kan vara precis vem som helst.
  • Jest

Ja jag rökte cannabis när jag var gravid med barn nummer tre. Inget annat hjälpte mot illamåendet. Jag rökte dock inte hela graviditeten . Men minns inte när jag slutade.

• Anonym (cannabis)
    Jest skrev 2014-01-12 15:29:51 följande:
    Ja jag rökte cannabis när jag var gravid med barn nummer tre. Inget annat hjälpte mot illamåendet. Jag rökte dock inte hela graviditeten . Men minns inte när jag slutade.

Man kan anta att dina barn födes utan horn, svans och knarkare intatuerat i panna?

• Jest

Kan meddela att han är tidig i utvecklingen, gick vid 9 månader. Han är smart och har bra fin och grovmotorik. Frisk och kry, ingen astma eller andra sjukdomar. Växer och mår bra.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.