• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • VitaMoln

Fast om jag hade rökt samband under tidig graviditet hade jag varit mer orolig för senare symtom avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga. Fast det är såklart bara för att jag har moralpanik. Och vill stigmatiseeeeeera.

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:09:23 följande:
    Fast om jag hade rökt samband under tidig graviditet hade jag varit mer orolig för senare symtom avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga. Fast det är såklart bara för att jag har moralpanik. Och vill stigmatiseeeeeera.

Nej, det är nog mer att du tror en massa om drogen i fråga.

Folk som lider av moralpanik har svårt att förstå att deras rädsla är ogrundad och härstammar just från åsikter och inga fakta.

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:09:23 följande:

Om du är rädd för detta, så är ett mycket bra råd att inte inta råmjölken, denna kan man klämma ut och slänga.

För så mycket anandamid måste skada barnet, som senare symtomer avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga.

• VitaMoln

Nu anläggs centrala nervsystemet under första trimestern och inte i samband med förlossningen. Antar att du testat att röka råmjölk? Var det skönt?

• Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:32:17 följande:
    Nu anläggs centrala nervsystemet under första trimestern och inte i samband med förlossningen. Antar att du testat att röka råmjölk? Var det skönt?
    Vem har sagt att man röker råmjölken? 
  • VitaMoln