• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:13:45 följande:
    Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.
    Läs på lite om den diagnos jag har så ser du hur farligt det kan bli. Jag har full förståelse av att folk inte förstår. Men det tar inte bort det faktum att vill det sig riktigt illa så kan både jag och bebis dö av denna diagnos. 
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:18:28 följande:
    Jo jag är läkare inom Gyn så jag kan lite om det också.... ;)
    Dåså, då borde du veta bättre än att det inte bara handlar om vanligt gravidillamående.
  • VitaMoln

Absolut. Jag vet också att det finns inget illamående i världen som skulle få mig eller nån annan läkare jag känner att stötta cannabisrökning under graviditet.

• Anonym (hm34)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:18:28 följande:
    Jo jag är läkare inom Gyn så jag kan lite om det också.... ;)
    Då är frågan till dig
    Kan du upptäcka att en gravid kvinna röker dagligen?
  • frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:13:45 följande:
    Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.

Verkar som du inte läst nått denna gravida skrivit.

Sen visar forskning att riskerna är låg på cannabis.
    Så varför försöker du stigmatisera henne för?
    Är inte hennes problem tillräckligt stora för dig?

• VitaMoln

Du o ditt klyschiga vokabulär. Jag försöker inte stigmatisera" nån. Men kan fan inte låta bli att säga nåt när jag läser såna här dumheter.

• Anonym (hm34)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:25:10 följande:
    Då är frågan till dig
    Kan du upptäcka att en gravid kvinna röker dagligen?
    vet inte men min vän rökte på varje dag och efter förlossningen som tog ca 10 timmar kom social sek och det blev genast lvu mer vet jag inte då min vän är helt borta sprungen alltså jag tror hon är på ett behandlingshem någonstans då ingen har sett röken av henne sen dess detta var i sommras i augusti 
  • Anonym (Gravid)

Lämnar tråden en stund för att försöka få i mig lite mat. 

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.