• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (hm34)

finns det inget i hälsobutikerna?

Något te du kan smutta på?

• frappa
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 14:50:32 följande:
    Du får väl gå ut till pressen. Berätta att du måste röka droger för att sjukvården inte hjälper dig

Den måste vi skicka tummen upp på.

Frågan är dock om det blir en saklig artikel med fakta och forskning.

Eller inte.

Sen hur det ska gå till vet jag inte.

Jag skulle då aldrig vågat mig till media och riskera så mycket som detta innebär.

Där varje gravid på gatan sen även skulle misstänkas att det är den där knarkajävlen som knarkar sitt barn.

• VitaMoln

Om du får i dig 3-4 liter vatten om dan är det inte så konstigt att du inte blir inlagd

• frappa
    VitaMoln skrev 2014-01-11 15:48:04 följande:
    Om du får i dig 3-4 liter vatten om dan är det inte så konstigt att du inte blir inlagd

Om man spyr 5-25ggr per dag, så kan det nog vara tom i underkant med att dricka såpass så mycket.

frågan är hur mycket hon lyckas ta upp, men är hon törstig.

Så är ju detta ett tecken på att det är för lite vatten.

• Anonym (Gravid)
    frappa skrev 2014-01-11 15:41:54 följande:

Rätt ointressant vad familjeliv's användarna säger.

Här låter vi forskarna ta över, som inte i sina forskning kan se att de klassiska skadorna man pinnar på cannabis finns.

Som lågfödelsevikt och förtidig födsel.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20171023
    2010 USA 5871st mödrar, slutsats  cannabis påverkar inte födelsevikt eller orsakar förtidig födsel.

www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_533...