Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 14:11:37 följande:
Det är din kropp, ditt mående och ditt val, jag ser däremot ingen anledning att du ska lida när du har fungerande medicin, ditt tillstånd kan i slutändan bli livshotande för dig och barnet om du inte kan ta upp näring.
Om cannabis är det enda som hjälper dig så är det bara att fortsätta.
Det finns ingen risk att dom tar barnet ifrån dig, inte utifrån att du har medicinerat ett livshotande tillstånd med cannabis där inget annat hjälper, det finns inte på kartan, inte ens folk som missbrukar blir i regel av med sina barn, andra insatser sätts in först och främst om dom behövs, man anstränger sig till det yttersta att hålla samman barnet och mamman.
Så du behöver inte spendera ens en tanke mer på det.
Tack tack tack! Det är just det. Jag använder det som en medicin. Jag uppskattar inte ens det lilla rus som blir. Jag rökte en del innan jag blev gravid, och hade precis innan jag blev gravid bestämt mig för att sluta då jag inte fick ut något av det. Men sen fick jag veta att det kan hjälpa mot illamåendet och aptiten så jag testade igen. Inte stora mängder, men såpass att jag äntligen kunde börja bete mig mer normalt, slippa spy hela tiden, kunna äta, sova osv.
Jag är mest rädd för hur folk i min omgivning skulle reagera på om detta kom fram. Har en del som brukar själv och en del som ser det som satans påfund. OM de