• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • kvinnan03

Men är det inte farligt att röka på när man är gravid? 
    tänk om man får en psykos, det kan man ju få av cannabis? när man går av det? eller?
    eller om man slutar tvärt får man inte absitinens då?

jag har dock aldrig rökt på så jag vet inte men detta låter inte bra, speciellt allt man har läst om cannabis över allt.

• frappa
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:19:18 följande:
    Men är det inte farligt att röka på när man är gravid? 
    tänk om man får en psykos, det kan man ju få av cannabis? när man går av det? eller?
    eller om man slutar tvärt får man inte absitinens då?

jag har dock aldrig rökt på så jag vet inte men detta låter inte bra, speciellt allt man har läst om cannabis över allt.

Det finns forskning som tyder på att skaderisken är låg.

Såpass låg enligt vissa att man kanske ska fundera på andra risker före.

Psykos är nått man är predisponerad av, inget cannabis skapar.
    Abstinens för de felsta är 1-2 nätter dålig sömn och lite svettningar,d ett efter års av rökning.

Medan andra inte märker nått, som även dessa kan ha rökt åra vis.

Förslår du läser om cannabis på andra ställen än Polisen, FHI, CAN och drugsmart.

Så kommer du få en betydligt mer nyanserad bild.

Varför itne ta del av WHO och Kanada´s senats rapport, de är bägge rätt så trovärda källor.

Annars kunde jag hänvisat dig till erowid, men folk inbillar sig det är en drogliberal sida.

Men i själva verket vill berätta bra och dåliga saker med olika substanser.

Finns en bit som blir drogliberal där, och det är att ta del av läsares berättelse.