• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • kvinnan03

Men är det inte farligt att röka på när man är gravid? 
    tänk om man får en psykos, det kan man ju få av cannabis? när man går av det? eller?
    eller om man slutar tvärt får man inte absitinens då?

jag har dock aldrig rökt på så jag vet inte men detta låter inte bra, speciellt allt man har läst om cannabis över allt.

• frappa
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:19:18 följande:
    Men är det inte farligt att röka på när man är gravid? 
    tänk om man får en psykos, det kan man ju få av cannabis? när man går av det? eller?
    eller om man slutar tvärt får man inte absitinens då?

jag har dock aldrig rökt på så jag vet inte men detta låter inte bra, speciellt allt man har läst om cannabis över allt.

Det finns forskning som tyder på att skaderisken är låg.

Såpass låg enligt vissa att man kanske ska fundera på andra risker före.

Psykos är nått man är predisponerad av, inget cannabis skapar.
    Abstinens för de felsta är 1-2 nätter dålig sömn och lite svettningar,d ett efter års av rökning.

Medan andra inte märker nått, som även dessa kan ha rökt åra vis.

Förslår du läser om cannabis på andra ställen än Polisen, FHI, CAN och drugsmart.

Så kommer du få en betydligt mer nyanserad bild.

Varför itne ta del av WHO och Kanada´s senats rapport, de är bägge rätt så trovärda källor.

Annars kunde jag hänvisat dig till erowid, men folk inbillar sig det är en drogliberal sida.

Men i själva verket vill berätta bra och dåliga saker med olika substanser.

Finns en bit som blir drogliberal där, och det är att ta del av läsares berättelse.

En del av dessa tenderar till bli halleluja stämning i.

Men det finns även många dåliga beskrivningar, så även nyans där med.

• kvinnan03
    frappa skrev 2014-01-09 16:29:20 följande:

Det finns forskning som tyder på att skaderisken är låg.

Såpass låg enligt vissa att man kanske ska fundera på andra risker före.

Psykos är nått man är predisponerad av, inget cannabis skapar.
    Abstinens för de felsta är 1-2 nätter dålig sömn och lite svettningar,d ett efter års av rökning.

Medan andra inte märker nått, som även dessa kan ha rökt åra vis.

Förslår du läser om cannabis på andra ställen än Polisen, FHI, CAN och drugsmart.

Så kommer du få en betydligt mer nyanserad bild.

Varför itne ta del av WHO och Kanada´s senats rapport, de är bägge rätt så trovärda källor.

Annars kunde jag hänvisat dig till erowid, men folk inbillar sig det är en drogliberal sida.

Men i själva verket vill berätta bra och dåliga saker med olika substanser.

Finns en bit som blir drogliberal där, och det är att ta del av läsares berättelse.

En del av dessa tenderar till bli halleluja stämning i.

Men det finns även många dåliga beskrivningar, så även nyans där med.

Okej
    allt jag lärd mig i skolan är helt fel

men varför är det då inte lagligt att röka cannabis när det inte är farligt?

dock har jag aldrig testat då jag fick så neg syn i skolan och vad som hände med min vän. Hon blev helt fuck up och hamnade på psyket och sen LV: a i 6 månader.
    Så vissa kan nog få nog få någon form psykiska besvär av det
  • Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:35:54 följande:
    Okej

dock har jag aldrig testat då jag fick så neg syn i skolan och vad som hände med min vän. Hon blev helt fuck up och hamnade på psyket och sen LV: a i 6 månader.

Ja, det är det

Är du nyfiken över den legala statusen så får man se till historien, 

http://www.hampa.net/page42/page42.html
    Här har du hur förbudet kom till och varför debn fortsatte, den eran börjar komma mot sitt slut nu, usa började detta, usa håller på att avsluta det nu.

• kvinnan03
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-09 16:45:49 följande:

Ja, det är det

Är du nyfiken över den legala statusen så får man se till historien, 

www.hampa.net/page42/page42.html
    Här har du hur förbudet kom till och varför debn fortsatte, den eran börjar komma mot sitt slut nu, usa började detta, usa håller på att avsluta det nu.

Okej

Men det att ens hjärna växer tills man är 24 alltså har man en ungdomlig hjärna tills man är 24 sen börjar hjärna skapas till vuxen hjärna? läste det någonstans? vart mins jag inte då under denna period är det farligt att dricka för mycket alkholo och inta droger.
  • Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:51:06 följande:
    Okej

Men det att ens hjärna växer tills man är 24 alltså har man en ungdomlig hjärna tills man är 24 sen börjar hjärna skapas till vuxen hjärna? läste det någonstans? vart mins jag inte då under denna period är det farligt att dricka för mycket alkholo och inta droger.

Njaaaa, inte riktigt så det fungerar, vi slutar växa rent fysiskt runt 24-25, sen utvecklingen, den pågår hela livet.

Det är alltid negativt att inta för mycket rusmedel, kvittar vad dom heter, missbruk i för låg ålder kan hindra utvecklingen en smula när man dedicerar sitt liv till en syssla och berövar sig resten av upplevelser man skulle ha haft.

• frappa
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:35:54 följande:
    Okej

Jag ska inte säga allt är fel i skolan, men väldans mycket.

Om du har möjlighet så ta en samhällskunskapsbok från 80-talet och jämför med dagens.

Så kommer du se att en hel del har försvunnit, frågan man ställer sig om det var sant.

Så undrar man varför det inte finns kvar i samhällskunskapsböckerna.

Sen har cannabis möjlighet att utlösa psykoser, men cannabisen skapar inte psykoser.

Så om man är predisponerad för psykos, så är cannabis en av sakerna som kan utlösa psykosen.
    Som tex alkohol, stress och traumatisk händelse är andra stora utlösare.

Varför det är olagligt, jadu du kommer itne tro mig.

Men en av argumenten var att svarta kunde få för sig att trampa på de vitas skuggor.

Och liknande floskler.

Men rent basic kan man säga att lagen uppstod så man kunde kontrollera den Mexikanska och de svarta delen av befolkningen.
    Som man gör än idag, tror 70% är av icke vita som åker på narkotikabrott.

Medan 60-70% av vita är det som konsumerar droger.

Sen som en jobbpolitiskfråga pga alla förbudspoliser som fanns kvar sedan förbudseran försvann.

Detta var i USA såklart, som sedan "tvinga" på resten av världen detta genom FN tex.

Därför det är lite lustigt att det är just USA som nu banar vägen för att lagarna kring cannabis.

Dock är Uruguay första landet i världen som legaliserat cannabis.

• frappa
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:51:06 följande:
    Okej

Diskussioner om när cannabis är vid dess minsta skadepotential råder det en del diskussion om.

En del säger 16år andra 22år.

Men pga dagens försäljningssystem, så har vi mycket god tillgång med cannabis när de vill i princip.

• Anonym (hellloo)

Så himla tråkigt att folk hela tiden ska tjafsa här inne på familjeliv,
    man blir så trött på det, man är inte medlem för att höra massa sånt.

Ni kan väl vara så snälla att läsa TS trådinlägg och om ni vill prata om annat än
    just det Ts frågar, så kan ni väl starta en egen tråd och ha er diskution där istället
    för att kapa hennes tråd, så tråkigt varje gång....

• VitaMoln

Håller med dig AS, diskussionen dog lite när det dör bjäbbandet satte igång.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.