• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • frappa
    Anonym (AS) skrev 2014-01-09 11:53:46 följande:
    Du är verkligen inte en bra ambassadör för oss legaliserings förespråkare...försök se över din framtoning lite. Tror du är en av de som oturligt nog blir paranoida och lite insnöade på thc...synd Obestämd

Märker du att vi hade samma poäng med våra inlägg? ..antagligen inte, du är nog för upptagen med att vara defensiv.. Jo, du pratade siffror..

Ber för övrigt om ursäkt att jag missförstod och trodde du på nåt sätt pratade med mig då du kommenterade artikeln som jag lagt upp

Ja, jag vet vi hade detta, men var det så svårt att ett rad byte och nytt stycke.

Så borde inte varit svårt för dig att förstå att det var mer än en sak som adresserades i tråden.

Sen skrev jag i det senare inlägget "Inte mycket eller nått var riktat till dig.".

Min fråga nu är, är det tillräckligt tydligt för dig än att jag inte kritisera nått du skrev?

Enda var en uppdatering på livstidsprevalensen, vilket gjorde den artikeln än mer intressant.

Sen är siffror en del i just forskning, hur ska man annars kvantifiera nått?

Tror, tycker och borde vara så, slår aldrig siffror.

Du skrivet ett sånt inlägg, och sen avslutar med att be om ursäkt.

Hade det inte varit enklare att radera det du skrivit istället, och skriva ett nytt inlägg?

Sen vad inbillar du dig att skriva paranoid och insnöad på THC skulle leda någonstans?

• Anonym (hm34)

Är du inte rädd för att barnmorskan ska upptäcka detta?
    Då kan det bli ett j-vla liv socialen och LVU och sånt?

• frappa
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-09 12:31:59 följande:
    Är du inte rädd för att barnmorskan ska upptäcka detta?
    Då kan det bli ett j-vla liv socialen och LVU och sånt?

Hur ska barnmorska få reda på detta?

Om nu inte TS eller någon annan berättar då.

• Anonym (hm34)
    frappa skrev 2014-01-09 12:37:35 följande:

Hur ska barnmorska få reda på detta?

Om nu inte TS eller någon annan berättar då.

Men när barnet är fött och de kanske upptäcker det? Läste att det kanske syns sen på moderkakan?

jag hade aldrig gjort något sånt, kan ju bli värsta siktet?
    Kan barnet födas med absintens? 
  • Iarwain
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-09 12:40:08 följande:
    Men när barnet är fött och de kanske upptäcker det? Läste att det kanske syns sen på moderkakan? jag hade aldrig gjort något sånt, kan ju bli värsta siktet? Kan barnet födas med absintens? 

Rökning syns på moderkakan, min gissning är att även cannabisrökning syns. Men jag har dålig koll på tjärhalter, måste jag erkänna.
  • Anonym (hellloo)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-09 08:10:30 följande:
    Vad har det med en gravid som röker att göra? Om du ens tycker det är intressant med en personlig anekdot.

Min farmor rökte dagligen en paket cigg, hon blev 94 år. Alltså är det inget farligt att röka.

Eller hur var det?

min mormor hade rökat i 40 år, och dom kunde inte ens se det på hennes organ,
    så det där är nog vad du väljer att tro på faktiskt och alla tar väl det olika antar jag,
    men att röka gör INTE en dum, det verkar alla dom motsägarna tro, lite roligt faktiskt

Det finns en by där dom botat ALLA sjukdommar enbart med att röka, antingen röka det
    eller baka med etc, och det är en by där dom levt mycket längre än runt om i världen
    + aldrig behövt proppa i sig massa läkemedel etc utan enbart en växande sak..

Så att rökning är förbjuden har 1 enda andledning i mina ögon, för staten inte kan tjäna
    pengar på det utan det kan göras själv, varför tror du alla proppar i en alvedon et c ?

för det tjänar dom på , sjukt men sant så funkerar det..

• Maaatiiildaaa
    Iarwain skrev 2014-01-09 13:48:02 följande:

Rökning syns på moderkakan, min gissning är att även cannabisrökning syns. Men jag har dålig koll på tjärhalter, måste jag erkänna.

Vet inte hur det är med att röka cannabis , men att det syns på moderkakan är lögn,
    har rökt båda graviditeterna och det har aldrig dom sett, så man kanske ska veta
    sanning innan man skriver saker, kan bli lite fel signaler.

• Iarwain
    Maaatiiildaaa skrev 2014-01-09 14:25:30 följande:
      Vet inte hur det är med att röka cannabis , men att det syns på moderkakan är lögn, har rökt båda graviditeterna och det har aldrig dom sett, så man kanske ska veta sanning innan man skriver saker, kan bli lite fel signaler.

Anekdoter är fort farande inte fakta. Det syns, självklart beroende på mängd, samt andra faktorer och inte alltid med blotta ögat. www.trdrp.org/fundedresearch/grant_page.php
  • frappa
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-09 12:40:08 följande:
    Men när barnet är fött och de kanske upptäcker det? Läste att det kanske syns sen på moderkakan?

jag hade aldrig gjort något sånt, kan ju bli värsta siktet?
    Kan barnet födas med absintens? 

Länk tack, vill jag gärna läsa om.

Fattar ens en nyfödd bäbis eventuellt psykiskt beroende är?

Sen får den en rejäl dos canabinoider av modern direkt efter födseln.

Så kanske den vill suga lite extra tutte i början.

• frappa
    Iarwain skrev 2014-01-09 13:48:02 följande:

Men det är väl inte tjära som syns i moderkakan?

Nikotinet är kärl krympande, cannabis är kärl vidgande.

Så att man skulle kunna se en skillnad på moderkakan känns inte som omöjlig.

Fråga om på vilket sätt det skulle te sig, när det är kärl vidgande.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.