• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Iarwain

W

frappa skrev 2014-01-08 12:10:39 följande:
    Det jag missar, rofl. Visste inte att jag var tvungen att redogöra hela studien, för göra dig glad.   Här har du par till. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20171023 2010 USA 5871st mödrar, slutsats  cannabis påverkar inte födelsevikt eller orsakar förtidig födsel. www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_533... 2008 EMCDDA Säger cannabisskador låga mot tobak. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10489797 1999 Danmark, mellan 92-95 12885st mödrar, där mammorna hade fått fylla i hälsoformulär och man kunde först se att nyfödda vägde mindre och var kortare hos cannabisrökande kvinnor. När man justerade för alkoholanvändning så fanns avvikelsen kvar, men när man justerade för tobak så försvann den. Det visar att sambandet mellan cannabis och låg födelsevikt inte enbart kan skyllas på cannabis utan andra, tidigare förbisedda faktorer, men i flera fall just tobak.

Om du läser de studierna i sin helhet, så är det precis samma med dem, inga slutsatser kan dras. Den andra säger däremot ingenting angående cannabis och prenatal påverkan.
  • frappa
    Iarwain skrev 2014-01-08 16:24:36 följande:
    W
    Om du läser de studierna i sin helhet, så är det precis samma med dem, inga slutsatser kan dras. Den andra säger däremot ingenting angående cannabis och prenatal påverkan.

Det klart dom inte har nått värde alls och säger inget, vad annat var att vänta. *hoho*

Väldigt imponerad att du lyckats läsa dessa studier i sin helhet.
    13 studier på en halv dag, med gigantiskt antal sidor.