• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Limacalev

Källor hit och källor dit. Ts  och Ut är intresserade av egna och närståendes erfarenheter av gradivitet och cannabis. Har ni upplevelser av detta så dela gärna med er. Är nyfiken!

• vampyria2
    Malmö01 skrev 2014-01-06 21:22:27 följande:

Nej det handlar om att kunna fungera som förälder, sen håller jag med om att det är olämpligt men det finns betydligt värre föräldrar än de som röker på. Men någon abstinens får ingen nyfödd av cannabis och undervikten och andningssvårigheten är med all största sannolikhet inte orsakad av en drog som cannabis, dock kan jag inte veta om det finns ett samband eller inte.
    korralin skrev 2014-01-06 21:45:26 följande:
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.

Okej nu antar vi att ni har helt rätt i att just cannabisen ger inte dessa symptom men vet ni hur man fixar till en joint eller? Tror ni att man gör en utan tobak och bara rent cannabis? Så även om själva cannabisen inte ger dessa saker till fostret så lär nikotinet som man blandar ut det med göra det.
  • vampyria2
    Limacalev skrev 2014-01-06 22:55:07 följande:
    Källor hit och källor dit. Ts  och Ut är intresserade av egna och närståendes erfarenheter av gradivitet och cannabis. Har ni upplevelser av detta så dela gärna med er. Är nyfiken!
    Whay vad är det att vara nyfiken på egentligen? Hur jäkla svårt kan det vara att de fan i allt som påverkar kroppen negativt under de få jäkla månader som man är gravid och ammar, kan man inte ge tusan i skiten då så har mas stora problem som man behöver ta tag i och inte sätta nån unge till världen först :-/
  • Malmö01
    vampyria2 skrev 2014-01-07 00:39:04 följande:
    korralin skrev 2014-01-06 21:45:26 följande:
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.
    Okej nu antar vi att ni har helt rätt i att just cannabisen ger inte dessa symptom men vet ni hur man fixar till en joint eller? Tror ni att man gör en utan tobak och bara rent cannabis? Så även om själva cannabisen inte ger dessa saker till fostret så lär nikotinet som man blandar ut det med göra det.

Klart man kan rulla rent.
  • vampyria2
    Malmö01 skrev 2014-01-07 01:09:17 följande:

Klart man kan rulla rent.
    ja men det är extremt ovanligt att folk röker så, det brukar vara de som är riktigt ner i det hela och till och med de brukar göra det mest vid "speciella" tillfällen.
  • Malmö01
    vampyria2 skrev 2014-01-07 01:23:23 följande:
    ja men det är extremt ovanligt att folk röker så, det brukar vara de som är riktigt ner i det hela och till och med de brukar göra det mest vid "speciella" tillfällen.

Bara nybörjare som förstör med tobak. Bong och pipa är väldigt populärt också.
  • korralin
    vampyria2 skrev 2014-01-07 00:39:04 följande:

Jag röker bara rent :) 
  • Anonym (Bigred)

Men varför ens skaffa barn om man brukar droger? Jag förstår väl att det inte är lätt att sluta men ditt barn måste väl vara värt mödan? Tänker du röka på när barnet är fött oxå? Jag har inget emot droger men jag bara undrar lite hur du tänker? Att sätta ett barn till världen när du brukar droger? Vad ska du säga till barnet sen, nä men det gör inget att du röker på, det gjorde jag när du låg i magen? Vad tror du att ditt barn kommer ha för syn på livet och på dig efter det? Jag menar inte att var bitch men jag bara undrar vad ditt argument är? Lycka till med din graviditet ????

• Anonym (Tiffany)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 15:09:19 följande:

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

Konstigt att du studerar medicin och röker cannabis när du är gravid. Obestämd  Jaja man kan inte ta allt till sig speciellt inte om man röker cannabis.
  • Anonym (stackars)

Stackars barn som kommer att växa upp med en missbrukare.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.