• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Limacalev

Källor hit och källor dit. Ts  och Ut är intresserade av egna och närståendes erfarenheter av gradivitet och cannabis. Har ni upplevelser av detta så dela gärna med er. Är nyfiken!

• vampyria2
    Malmö01 skrev 2014-01-06 21:22:27 följande:

Nej det handlar om att kunna fungera som förälder, sen håller jag med om att det är olämpligt men det finns betydligt värre föräldrar än de som röker på. Men någon abstinens får ingen nyfödd av cannabis och undervikten och andningssvårigheten är med all största sannolikhet inte orsakad av en drog som cannabis, dock kan jag inte veta om det finns ett samband eller inte.
    korralin skrev 2014-01-06 21:45:26 följande:
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.

Okej nu antar vi att ni har helt rätt i att just cannabisen ger inte dessa symptom men vet ni hur man fixar till en joint eller? Tror ni att man gör en utan tobak och bara rent cannabis? Så även om själva cannabisen inte ger dessa saker till fostret så lär nikotinet som man blandar ut det med göra det.
  • vampyria2
    Limacalev skrev 2014-01-06 22:55:07 följande:
    Källor hit och källor dit. Ts  och Ut är intresserade av egna och närståendes erfarenheter av gradivitet och cannabis. Har ni upplevelser av detta så dela gärna med er. Är nyfiken!