• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    korralin skrev 2014-01-06 12:32:34 följande:
    Tycker det är ganska sorgligt att cannabistrådar ALLTID spårar i att diskutera cannabis generella vara eller icke-vara istället för att behandla sakfrågan (i det här fallet cannabis under graviditet).
    Självklart har kritik/motkritik av cannabis plats i debatten men då kopplat till just graviditet.
    Det blir ett så jävla ohälsosamt debattklimat när parterna ska fara med one-liners och halmdockor hela tiden. 
    Medan ditt inlägg genast fick debatten på spår igen?

I stället för att klanka ner på andra kan du väl föregå med gott exempel och komma med något matnyttigt att diskutera kring?
  • korralin
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 12:37:18 följande:
    Medan ditt inlägg genast fick debatten på spår igen?

I stället för att klanka ner på andra kan du väl föregå med gott exempel och komma med något matnyttigt att diskutera kring?
    Nej, jag känner inte att jag har något att tillföra till den här debatten annat än det inlägg jag skrev tidigare i tråden.
    Men jag har svårt att tro att någon tycker den här debatten är givande, och en har faktiskt rätt att kritisera ett debattklimat utan att aktivt delta i just den debatten.
  • Otäcking

Jag är lite nyfiken på vad ni drogmotståndare tänker kring det faktum att just cannabis legaliseras i olika i-länder med jämna mellanrum? Har deras stat får totala dårdimpen möjligen, eller hur resonerar ni kring sådana beslut?

Their banks are filled With Nazi gold But Death In June's banned I've been told
  • Iarwain
    Otäcking skrev 2014-01-06 12:45:26 följande:
    Jag är lite nyfiken på vad ni drogmotståndare tänker kring det faktum att just cannabis legaliseras i olika i-länder med jämna mellanrum? Har deras stat får totala dårdimpen möjligen, eller hur resonerar ni kring sådana beslut?

Som forskare, iofs inom annat område, är jag generellt konservativ. För att ändra på något vill jag ha starka belägg för förändringens fördelar. At låta någon annan springa före i dessa tveksamma fall är oftast bra. Nu kan vi vänta ett par år för att se hur det utvecklar sig i bl.a. USA.
  • Malmö01
    Iarwain skrev 2014-01-06 12:49:38 följande:
    Som forskare, iofs inom annat område, är jag generellt konservativ. För att ändra på något vill jag ha starka belägg för förändringens fördelar. At låta någon annan springa före i dessa tveksamma fall är oftast bra. Nu kan vi vänta ett par år för att se hur det utvecklar sig i bl.a. USA.

Det har snarare med din personlighet och allmänna ståndpunkt att göra, mer än att du råkar forska. Jag vill istället ha starka belägg för att inte ändra någonting.
  • Otäcking

Iarwain: Holland då? Duger inte det som typexempel, med tanke på att cannabisbruk varit både öppet och legalt rätt länge nu?

(något är knas med citatfunktionen för mig, håll till godo)

• Iarwain
    Otäcking skrev 2014-01-06 12:55:07 följande:
    Iarwain: Holland då? Duger inte det som typexempel, med tanke på att cannabisbruk varit både öppet och legalt rätt länge nu? (något är knas med citatfunktionen för mig, håll till godo)

Holland är givetvis exempel också, men USA har en historia av att genomföra högkvalitativa studier. Vilket inte Nederländerna brukar vara lika bra på, inom detta område.
  • Otäcking

Skulle gärna höra "Ernst Hugo", "VitaMoln" med flera som ihärdigt argumenterar mot cannabis på en ändå rätt låg, förlöjligande och oseriös nivå får man tillstå, tänker kring att I-land efter I-land legaliserar cannabis? Ni vet ju med passion att cannabis är helt fruktansvärt och förödande, så hur resonerar ni kring dessa staters beslut att utsätta sin befolkning för detta rävgift?

• VitaMoln

Stopp stopp, jag sa aldrig att jag var emot cannabis, bara att jag tycker det är sorgligt slöseri med resurser hos dem vars liv det tar över.

• Ernst Hugo

Otäcking@

Andra länders legaliserande ät OT.
    Men just Holland minskar ju antalet försäljningsställen och inför vissa andra nya restriktioner som ex avstånd mellan skolor och försäljningsställen mm.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.