• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • VitaMoln

Ungefär det jag menar. Proportionerna det tar i era liv är överdrivna o ibland rent löjeväckande. Finns nåt rättshaveristiskt över det

• Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 11:26:03 följande:

Klart vi vill kämpa för vad som är rätt. Att människor blir straffade, stämplade, utfrysta och ignorerade för att de gjort ett val som vars förbud är orsakad av okunnighet och insnöad konservatism är något alldeles utmärkt att lägga sin tid och energi på.
    Jag tror och tänker lite som så att vi lever i helt olika världar och vi kommer aldrig förstå varandra. I min värld håller man inte på med droger, och här räknar vi cannabis som en drog. I min värld har man ambitioner och vill göra sitt bästa för sig själv och sin familj. Man lever ett rent liv och satsar sina pengar och sin tid i verkliga saker.

Jag läser att du gillar droger och du verkar ha bosatt dig på ett deprimerande ställe där man blir rånad om och om och om igen. Om du la dina cannabispengar på något vettigare (studielån, bostad etc) kanske du skulle kunna bo på ett säkrare ställe där du fick odla dina relationer och slippa droga ner dig för att må bra.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 11:40:42 följande:
    Jag tror och tänker lite som så att vi lever i helt olika världar och vi kommer aldrig förstå varandra. I min värld håller man inte på med droger, och här räknar vi cannabis som en drog. I min värld har man ambitioner och vill göra sitt bästa för sig själv och sin familj. Man lever ett rent liv och satsar sina pengar och sin tid i verkliga saker. Jag läser att du gillar droger och du verkar ha bosatt dig på ett deprimerande ställe där man blir rånad om och om och om igen. Om du la dina cannabispengar på något vettigare (studielån, bostad etc) kanske du skulle kunna bo på ett säkrare ställe där du fick odla dina relationer och slippa droga ner dig för att må bra.

Nu påstår du igen att jag brukar illegala droger. Vilket jag inte gör.
  • Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 11:55:12 följande:

Nu påstår du igen att jag brukar illegala droger. Vilket jag inte gör.
    Nej okej. Du försvarar bara de som gör det. 
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 12:03:18 följande:
    Nej okej. Du försvarar bara de som gör det. 

Ja, jag kämpar för allas rätt att leva jämlikt och värdigt, fritt från dömande och okunnighet.
  • Hugful80
    ClaraV skrev 2014-01-05 17:27:26 följande:
    Så du menar att du på fullaste allvar kommer sitta och röka på när du har ditt barn närvarande? Eller hoppas du att soc placerar ungen redan vid förlossningen? Det är fan en skam med missbruksföräldrar som inte gör annat än att längta efter att kunna fortsätta missbruka. Varför ens skaffa barn om man inte är frivillig att bli fri sitt missbruk först?
    Vad säger att hon är missbrukare? Att hon längtar efter en rekreationell drog säger väl ingenting, eller hur? För mig verkar hon vara en normal brukare. Och att längta efter saker man inte får äta, dricka eller röka under graviditeten är normalt.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Ernst Hugo

Rekreationell drog, mycket skall man höra. Tragikomiskt är nog ordet jag söker

• Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-06 12:27:14 följande:
    Rekreationell drog, mycket skall man höra. Tragikomiskt är nog ordet jag söker

Varför uttalar du i ämnen du inte ens har grundläggande förkunskaper inom? Du kommer ingen vart i en debatt om allt du slänger ur dig är härskartekniker och fingerpekningar.
  • korralin

Tycker det är ganska sorgligt att cannabistrådar ALLTID spårar i att diskutera cannabis generella vara eller icke-vara istället för att behandla sakfrågan (i det här fallet cannabis under graviditet).
    Självklart har kritik/motkritik av cannabis plats i debatten men då kopplat till just graviditet.
    Det blir ett så jävla ohälsosamt debattklimat när parterna ska fara med one-liners och halmdockor hela tiden. 

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.