• korralin

Gravid och röker cannabis.

Jag röker cannabis dagligen men skulle absolut sluta ifall jag blev gravid (och bestämde mig för att behålla).
    Det finns inga som helst belägg för att det skulle vara nyttigt att inta cannabis under graviditet och det finns skiljeaktiga meningar om huruvida det är skadligt eller ej. Med den vetskapen i ryggen så är det oansvarigt och egoiskt att fortsätta röka under graviditeten. 

• korralin

Tycker det är ganska sorgligt att cannabistrådar ALLTID spårar i att diskutera cannabis generella vara eller icke-vara istället för att behandla sakfrågan (i det här fallet cannabis under graviditet).
    Självklart har kritik/motkritik av cannabis plats i debatten men då kopplat till just graviditet.
    Det blir ett så jävla ohälsosamt debattklimat när parterna ska fara med one-liners och halmdockor hela tiden. 

• korralin
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 12:37:18 följande:
    Medan ditt inlägg genast fick debatten på spår igen?

I stället för att klanka ner på andra kan du väl föregå med gott exempel och komma med något matnyttigt att diskutera kring?
    Nej, jag känner inte att jag har något att tillföra till den här debatten annat än det inlägg jag skrev tidigare i tråden.
    Men jag har svårt att tro att någon tycker den här debatten är givande, och en har faktiskt rätt att kritisera ett debattklimat utan att aktivt delta i just den debatten.
  • korralin
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 21:35:00 följande:
    Hon fungerande inte som förälder. Tror moderkakan lossnade med om jag inte minns fel. det kan ju hända av vanliga ciggaretter med. Tydligen hade bebisen abstinens men vet inte.
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.
  • korralin
    vampyria2 skrev 2014-01-07 00:39:04 följande:

Okej nu antar vi att ni har helt rätt i att just cannabisen ger inte dessa symptom men vet ni hur man fixar till en joint eller? Tror ni att man gör en utan tobak och bara rent cannabis? Så även om själva cannabisen inte ger dessa saker till fostret så lär nikotinet som man blandar ut det med göra det.
    Jag röker bara rent :) 
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.