• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (bella)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 21:07:39 följande:

Och hur bra mår han nu när han blev fråntagen sin familj?
    Det gäller att prioritera rätt och det gjorde inte mamman tyvärr. Den familjen som barnet är hos idag är en bra familj och mamman själv är enligt kompisen förstående till varför det blev som det blev. Går du omkring hög, full eller vad det kan tänkas vara så är man kanske inte den lämpligaste föräldern. Finns många dåliga föräldrar absolut, av många olika orsaker men att ett barn välkomnas till världen underviktig, med abstinens, andingssvåriheter och allt var det var det är inte okej.
  • Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 21:17:23 följande:
    Det gäller att prioritera rätt och det gjorde inte mamman tyvärr. Den familjen som barnet är hos idag är en bra familj och mamman själv är enligt kompisen förstående till varför det blev som det blev. Går du omkring hög, full eller vad det kan tänkas vara så är man kanske inte den lämpligaste föräldern. Finns många dåliga föräldrar absolut, av många olika orsaker men att ett barn välkomnas till världen underviktig, med abstinens, andingssvåriheter och allt var det var det är inte okej.

Nej det handlar om att kunna fungera som förälder, sen håller jag med om att det är olämpligt men det finns betydligt värre föräldrar än de som röker på. Men någon abstinens får ingen nyfödd av cannabis och undervikten och andningssvårigheten är med all största sannolikhet inte orsakad av en drog som cannabis, dock kan jag inte veta om det finns ett samband eller inte.
  • Anonym (bella)