• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • frappa
    Iarwain skrev 2014-01-07 15:10:24 följande:

Det har antagligen inte psykosomatisk grund, det är någonting annat. Det är däremot tecken på stress, vilket inte är psykosomatiskt. Men jag håller med i att det saknas ett tydligt vetenskapligt stöd för cannabis fysiska beroende.

Sa inte det var kopplat eller hur, utan hur hjärnan kan spela en spratt.
    Därför man har så extremt varierande erfarenhet på att sluta med cannabis efter långvarig konsumtion.

Där en del beskriver nära döden känslor, medan andra undrar vart abstinensen är.

• frappa
    Iarwain skrev 2014-01-07 15:07:04 följande:

Nej, det var det inte alls... Den Jamaicanska studien har inga statistiskt säkerställda svar. Även om man tittar på rena siffror är de inte nog för att vetenskapligt visa detta. Har du läst studien?
    Det underlag man har visar detta om födelsevikt och antal dagar gravida innan födsel.
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-07 12:31:29 följande:
    Fast det är väl ändå lite skillnad. Alkohol är OK (utom när man är gravid) i lagom mängder. Droger (som du och andra mycket väl vet om att det är) är betydligt farligare annars hade det väl sålts i affärer med de sedvanliga varningstexter. 

Enligt de senaste studierna som gjorts är alkohol den farligaste drogen människan har uppmätt, både för individen och för samhället i stort.
  • Iarwain
    frappa skrev 2014-01-07 15:46:52 följande:
    Det underlag man har visar detta om födelsevikt och antal dagar gravida innan födsel.