• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Anna)

Studerar du till läkare när du skriver att du studerar medicin för i såna fall skulle inte jag vilja ha dig som läkare!

Jag skulle inte ta en sån stor risk med mitt ofödda barn. Stackars barn att ha missbrukande förälder/föräldrar.

• Miss P
    Malmö01 skrev 2014-01-06 22:54:45 följande:

Ja, man måste kunna granska ALLT. Annars lever vi i okunskap och i tro. Alkohol är fullt lagligt att bruka för alla och det är den farligaste drogen människan har undersökt. I många länder är det fullt lagligt att bruka när som helst. Vad svenska staten tycker är med andra ord, ganska ointressant. Med din logik skulle man kunna fråga "om judar inte var farliga för samhället, tror du då Hitler skulle mörda dom?" Lagböckerna är uppbyggda på moralism och gammalmodig okunskap som inte tål granskning.
    Fast det är väl ändå lite skillnad. Alkohol är OK (utom när man är gravid) i lagom mängder. Droger (som du och andra mycket väl vet om att det är) är betydligt farligare annars hade det väl sålts i affärer med de sedvanliga varningstexter. 
  • Anonym (Morsan)

Men hörni, nu blev det väldigt svart eller vitt här.

Cannabis är inte en ofarlig drog, men den är inte så farlig som anti-drogpropagandan vill påstå. Däremot är det ganska självklart att en anv. på 6-7 gånger dagligen är ett missbruk, därför att då är du konstant påverkad.

Jag tycker inte cannabis är värre än alkohol, men jag skulle inte heller dricka om jag var gravid, eller vara full med min dotter. Det betyder inte att jag inte kan dricka ett glas vin till maten med henne.