• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (---)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:31:53 följande:
    Jag känner en tjej som rökte cannabis under bägge graviditeter. En annars arbetsam och smart tjej och ingen missbrukande i samhällets bottenskrap direkt. Hon rökte inte dagligen men då och då. Hon drack en öl också ibland. När det var fest brukade hon köpa 1-2 2,5 or och båda hennes graviditer, förlossningar och barn är mer än perfekta. De är både välskapta och smarta. Antingen har hon haft tur eller så är all skräckpropaganda starkt överdriven.

det sistnämnda

Anonym (riskera andra) skrev 2014-01-05 20:39:42 följande:
    "A pregnant woman who regularly smokes marijuana or hashish may give birth prematurely to an undersized, underweight baby. Over the last ten years, many children of marijuana users have been born with reduced initiative and lessened abilities to concentrate and pursue life goals. Studies also suggest that prenatal (before birth) use of the drug may result in birth defects, mental abnormalities and increased risk of leukemia1 in children."

Men det är klart du känner någon som enbart hade tur, det representerar ju hur det ligger till..
    Artt köra rattfull är ju inte heller farligt det bevisas ju genom den personen som inte körde ihjäl någon.. eller kanske inte!

TS det är en sak att ta risker gällande sin egen hälsa, ditt val om du vill riskera den, men att riskera ditt barns hälsa genom droger, alkohol, fallskärmshoppning mm det är egoistiskt och dumt

du copypastear från en antidrog organisation och förväntar dig att hitta nått objektivt där?
    okey.

Faktum är att alla "cannabisens" biverkningar på foster man hör om i västvärlden kan knyttas till tobak, när tobak uteblir så försviner cannabisens biverkningar, myc ket underligt det där.

• Anonym (---)
    Shandi skrev 2014-01-06 15:30:11 följande:
    Om detta mot förmodan inte är en trolltråd, så blir tammefaen mänsligheten bara dummare och dummare med tiden...

Jo, det ser man klara tecken på om och om igen när vissa korkade jävlar kommer in med floskler och uttrycker sig nedsättande om folk som för en annan livsstil än dom själva gör.

• Anonym (Du er ikke ensom)

om du ikke blander med tobakk, og holder deg til 1-2 nattingser, synes jeg det er ok!

• EnAnonumius
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 15:09:19 följande:

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

Ja då skall du få ett seriöst svar med.
    Oavsett om man rökar tobak, cannabis, dricker alkohol, (använder andra typer av droger) så är det rent korkat att göra det under grav och amning överhuvudtaget.

Om du vill bruka/missbruka cannabis är skitsamma egentligen. Som sagt det är din ensak egentligen.

Det jag tycker är korkat och tragiskt, är att man skall tvinga fostret in i ett beroende och eventuella fosterskador. Där anser jag att utomstående har rätt att lägga en anmärkning om hur fel det är.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (---)
    EnAnonumius skrev 2014-01-06 16:32:54 följande:
    Ja då skall du få ett seriöst svar med.
    Oavsett om man rökar tobak, cannabis, dricker alkohol, (använder andra typer av droger) så är det rent korkat att göra det under grav och amning överhuvudtaget.

Om du vill bruka/missbruka cannabis är skitsamma egentligen. Som sagt det är din ensak egentligen.

Det jag tycker är korkat och tragiskt, är att man skall tvinga fostret in i ett beroende och eventuella fosterskador. Där anser jag att utomstående har rätt att lägga en anmärkning om hur fel det är.

Det vad som är korkat och tragisk är floskler folk sprider omkring sig, cannabis skapar varken beroende eller fosterskador.

Jag kan förstå att det är _extremt svårt för vissa att ta in men det finns droger och det finns droger, vissa skadliga för användaren andra mindre så.
  • Shandi
    Malmö01 skrev 2014-01-06 15:38:15 följande:

Läs igenom tråden så förstår du. Du talar som att du vet något om hur cannabis intrigerar med fostret vilket ingen annan vet.
    Haha snacka om att dra sina egna slutsatser... Hur drog du den kopplingen?
    Eller är du helt enkelt bara på krigsstigen och har bestämt dig för att diskutera ner allt och alla som inte delar in åsikt?
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi
    Anonym (---) skrev 2014-01-06 15:47:33 följande:

Jo, det ser man klara tecken på om och om igen när vissa korkade jävlar kommer in med floskler och uttrycker sig nedsättande om folk som för en annan livsstil än dom själva gör.

Har du någorlunda vett i huvudet förstår du att det finns bra och dåliga val i livet. Cannabis och droger i sig hör till det sistnämnda. Speciellt då man försöker nonchalera de fakto att det knappast är nyttigt, för vare sig mamman eller barnet.
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 17:26:23 följande:
    Haha snacka om att dra sina egna slutsatser... Hur drog du den kopplingen? Eller är du helt enkelt bara på krigsstigen och har bestämt dig för att diskutera ner allt och alla som inte delar in åsikt?

Du påstår dig ha kunskaper i ämnet när du uppenbarligen inte har det, vem är det då som drar egna slutsatser egentligen?
  • Anonym (---)
    Shandi skrev 2014-01-06 17:28:07 följande:
    Har du någorlunda vett i huvudet förstår du att det finns bra och dåliga val i livet. Cannabis och droger i sig hör till det sistnämnda. Speciellt då man försöker nonchalera de fakto att det knappast är nyttigt, för vare sig mamman eller barnet.

Ja, och många här gör fruktansvärt dåliga val genom att hoppa på andra på personlig plan framför att försöka saklig argumentera för sin punkt.

Sedan så kan du absolut ha åsikter om droger, fast, förstå att det är dina egna åsikter och inte andras sanning.

Cannabis defacto används som medicin mot morgonsjuka, har läst flera gravida som lovorda effektiviteten där allt annat felade.

• Shandi
    Malmö01 skrev 2014-01-06 17:31:51 följande:

Du påstår dig ha kunskaper i ämnet när du uppenbarligen inte har det, vem är det då som drar egna slutsatser egentligen?
    När påstod jag det? Att jag anser att det är idiotiskt att bruka droger, är det att påstå att jag har kunskaper i ämnet?
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.