• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Va?!)

Vad är cannabis ? Knark fattar jag ju men vad för knark ? Låter inte bra är du inte rädd om ditt ofödda barn :-O? Får soc veta så rycker nog dina barn!

• Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-06 13:51:55 följande:
    Otäcking@ Andra länders legaliserande ät OT. Men just Holland minskar ju antalet försäljningsställen och inför vissa andra nya restriktioner som ex avstånd mellan skolor och försäljningsställen mm.

Tycker inte det är något fel eller konstigt att man vill hålla barnen borta från droger. Men statistiken talar sitt tydliga språk, de har väldigt få missbrukare och brukare, sen kan man diskutera anledningen till detta.
  • Avlyn

Tänk såhär.... Hur påverkas DU när du rökte första gången? Hur mådde du, hur kände du när ruset gått över, hur var din avtändning osv.. Tänk då hur barnet i magen känner! Det finns kanske inga "vettiga" studier som visar att det skulle va negativt eller positivt att röka på under graviditeten... Men varför chansa? Det är visserligen ditt val hur du vill göra men jag skulle nog inte vilja ha en mamma som brukade nån form av drog överhuvudtaget! Man kanske inte tror det, men barn märker när deras föräldrar är påverkade! Sen kan jag ju bara nämna till de andra att en person som är påverkad av cannabis (alltså hög) får empatistörning under ruset och är därför totalt iskall om omvärlden! Och det vet JAG eftersom min vänskapskrets från dom yngre åren enbart bestod av pundare ;)

• Anonym (Finns gränser)