• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Va?!)

Vad är cannabis ? Knark fattar jag ju men vad för knark ? Låter inte bra är du inte rädd om ditt ofödda barn :-O? Får soc veta så rycker nog dina barn!

• Malmö01
    Ernst Hugo skrev 2014-01-06 13:51:55 följande:
    Otäcking@ Andra länders legaliserande ät OT. Men just Holland minskar ju antalet försäljningsställen och inför vissa andra nya restriktioner som ex avstånd mellan skolor och försäljningsställen mm.

Tycker inte det är något fel eller konstigt att man vill hålla barnen borta från droger. Men statistiken talar sitt tydliga språk, de har väldigt få missbrukare och brukare, sen kan man diskutera anledningen till detta.
  • Avlyn

Tänk såhär.... Hur påverkas DU när du rökte första gången? Hur mådde du, hur kände du när ruset gått över, hur var din avtändning osv.. Tänk då hur barnet i magen känner! Det finns kanske inga "vettiga" studier som visar att det skulle va negativt eller positivt att röka på under graviditeten... Men varför chansa? Det är visserligen ditt val hur du vill göra men jag skulle nog inte vilja ha en mamma som brukade nån form av drog överhuvudtaget! Man kanske inte tror det, men barn märker när deras föräldrar är påverkade! Sen kan jag ju bara nämna till de andra att en person som är påverkad av cannabis (alltså hög) får empatistörning under ruset och är därför totalt iskall om omvärlden! Och det vet JAG eftersom min vänskapskrets från dom yngre åren enbart bestod av pundare ;)

• Anonym (Finns gränser)

Har en avlägsen bekant som rökte hela dagarna innan, under och efter sin graviditet. barnet är nu  20 månader och har alldeles nyss börjat ställa sig upp och försöka gå. Hon har mest (hemskt som det låter) varit en klump som bara suttit och hängt  hittills. Verkar inte alls vara speciellt utvecklad.Samma sak gäller med hennes andra barn som blivit omhändertagna av socialen.Jag är dessutom väldigt påläst i ämnet och yttrar mig inte om åsikter skapade utan eller på fel fakta. JAG är väldigt liberal av mig, tycker att folk borde inse att alkohol är lika mycket knark som alla andra droger i sådana fall. (Berusnings medel, otroligt beroende framkallande, och otroligt farligt) MEN under graviditet och bland småbarn är det verkligen inte okej. forskarna har kommit fram till att under 16år så är det stor risk att cannabis hämmar utvecklingen av hjärnan, därav så kan nog  vilken mindre intelligent   människa som helst lista ut att det verkligen inte är hälsosamt för ett spädbarn och absolut inte i magen.   Varför utsätta sitt barn för risker?  Vill man ta ett glas vin eller röka en joint när barnen har somnat för att varva ner innan man får och lägger sig så varsågod, det finns folk som gör värre saker här i världen. men barnen ska inte veta av eller bli lidande av det. 

• Malmö01
    Avlyn skrev 2014-01-06 14:19:04 följande:
    Tänk såhär.... Hur påverkas DU när du rökte första gången? Hur mådde du, hur kände du när ruset gått över, hur var din avtändning osv.. Tänk då hur barnet i magen känner! Det finns kanske inga "vettiga" studier som visar att det skulle va negativt eller positivt att röka på under graviditeten... Men varför chansa? Det är visserligen ditt val hur du vill göra men jag skulle nog inte vilja ha en mamma som brukade nån form av drog överhuvudtaget! Man kanske inte tror det, men barn märker när deras föräldrar är påverkade! Sen kan jag ju bara nämna till de andra att en person som är påverkad av cannabis (alltså hög) får empatistörning under ruset och är därför totalt iskall om omvärlden! Och det vet JAG eftersom min vänskapskrets från dom yngre åren enbart bestod av pundare ;)

Man får ingen avtändning av cannabis. Pundare är någon som missbrukar amfetamin. Empatistörningar är något helt annat. Cannabisrus gör människor oftare än annat känslosamma och sympatiska.
  • Shandi

Om detta mot förmodan inte är en trolltråd, så blir tammefaen mänsligheten bara dummare och dummare med tiden...

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 15:30:11 följande:
    Om detta mot förmodan inte är en trolltråd, så blir tammefaen mänsligheten bara dummare och dummare med tiden...
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.

Jaså? Är du forskare i ämnet? Vilken fakta besitter du som inte offentliggjorts?
  • Shandi
    Malmö01 skrev 2014-01-06 15:31:35 följande:

Jaså? Är du forskare i ämnet? Vilken fakta besitter du som inte offentliggjorts?
    öh, va?
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 15:33:08 följande:
    öh, va?

Läs igenom tråden så förstår du. Du talar som att du vet något om hur cannabis intrigerar med fostret vilket ingen annan vet.
  • astegmatism
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 15:09:19 följande:

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

stackar liten! Detta barn kan få skador
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.