Har en avlägsen bekant som rökte hela dagarna innan, under och efter sin graviditet. barnet är nu 20 månader och har alldeles nyss börjat ställa sig upp och försöka gå. Hon har mest (hemskt som det låter) varit en klump som bara suttit och hängt hittills. Verkar inte alls vara speciellt utvecklad.Samma sak gäller med hennes andra barn som blivit omhändertagna av socialen.Jag är dessutom väldigt påläst i ämnet och yttrar mig inte om åsikter skapade utan eller på fel fakta. JAG är väldigt liberal av mig, tycker att folk borde inse att alkohol är lika mycket knark som alla andra droger i sådana fall. (Berusnings medel, otroligt beroende framkallande, och otroligt farligt) MEN under graviditet och bland småbarn är det verkligen inte okej. forskarna har kommit fram till att under 16år så är det stor risk att cannabis hämmar utvecklingen av hjärnan, därav så kan nog vilken mindre intelligent människa som helst lista ut att det verkligen inte är hälsosamt för ett spädbarn och absolut inte i magen. Varför utsätta sitt barn för risker? Vill man ta ett glas vin eller röka en joint när barnen har somnat för att varva ner innan man får och lägger sig så varsågod, det finns folk som gör värre saker här i världen. men barnen ska inte veta av eller bli lidande av det.