• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 23:51:57 följande:

Roligt att du länkar till en sida utan källförteckning.
    Äsch då, jag hade fel. Det tog hela 45 minuter!
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 00:27:53 följande:
    Äsch då, jag hade fel. Det tog hela 45 minuter!

Återigen, vad är det för fel på källkritik? Du försöker försöker förminska en vital del i debatten eftersom du inte kan leva upp till den. Hade ni haft riktiga källor, och inte bara skrivit "ni får dom när jag tillbaka på jobbet " "du får googla själv" och "det finns massor" så hade ingen klagat, men faktum är att ni inte producerat en enda hållbar källa under hela debatten medan motståndarna har producerat flera.
  • BobandMandy

Att röka cannabis är inte mycket farligare att röka vilket inte är bra när man är gravid dock kan man röka under sin graviditet utan att det blir skadligt. (skulle själv inte göra det). Cannabis gör ju lite annat med kroppen och sinnet än cigaretter så jag tycker ju inte att man ska röka det speciellt inte under graviditet.
    Måste också säga att cannabis och droger är inte samma sak så jag tror nog visst detta barn har det bra 

• Anonym (chockad)

Att det seriöst finns människor som på allvar tror, att en drog som förstör en vuxen människas hjärna, inte är farlig för ett foster. Det är för mig så dumt att jag knappt tror det är sant. Men vem vet, ts m.fl. kanske har missat att ett foster i magen är under ständig utveckling. 

• Malmö01
    BobandMandy skrev 2014-01-06 00:34:29 följande: