• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 23:51:57 följande:

Roligt att du länkar till en sida utan källförteckning.
    Äsch då, jag hade fel. Det tog hela 45 minuter!
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 00:27:53 följande:
    Äsch då, jag hade fel. Det tog hela 45 minuter!

Återigen, vad är det för fel på källkritik? Du försöker försöker förminska en vital del i debatten eftersom du inte kan leva upp till den. Hade ni haft riktiga källor, och inte bara skrivit "ni får dom när jag tillbaka på jobbet " "du får googla själv" och "det finns massor" så hade ingen klagat, men faktum är att ni inte producerat en enda hållbar källa under hela debatten medan motståndarna har producerat flera.
  • BobandMandy

Att röka cannabis är inte mycket farligare att röka vilket inte är bra när man är gravid dock kan man röka under sin graviditet utan att det blir skadligt. (skulle själv inte göra det). Cannabis gör ju lite annat med kroppen och sinnet än cigaretter så jag tycker ju inte att man ska röka det speciellt inte under graviditet.
    Måste också säga att cannabis och droger är inte samma sak så jag tror nog visst detta barn har det bra 

• Anonym (chockad)

Att det seriöst finns människor som på allvar tror, att en drog som förstör en vuxen människas hjärna, inte är farlig för ett foster. Det är för mig så dumt att jag knappt tror det är sant. Men vem vet, ts m.fl. kanske har missat att ett foster i magen är under ständig utveckling. 

• Malmö01
    BobandMandy skrev 2014-01-06 00:34:29 följande:
    Att röka cannabis är inte mycket farligare att röka vilket inte är bra när man är gravid dock kan man röka under sin graviditet utan att det blir skadligt. (skulle själv inte göra det). Cannabis gör ju lite annat med kroppen och sinnet än cigaretter så jag tycker ju inte att man ska röka det speciellt inte under graviditet. Måste också säga att cannabis och droger är inte samma sak så jag tror nog visst detta barn har det bra 

Att röka tobak är betydligt farligare än att röka cannabis.
  • taquine
    Malmö01 skrev 2014-01-06 00:33:53 följande:

Återigen, vad är det för fel på källkritik? Du försöker försöker förminska en vital del i debatten eftersom du inte kan leva upp till den. Hade ni haft riktiga källor, och inte bara skrivit "ni får dom när jag tillbaka på jobbet " "du får googla själv" och "det finns massor" så hade ingen klagat, men faktum är att ni inte producerat en enda hållbar källa under hela debatten medan motståndarna har producerat flera.
    Var är källan till att 98% av mor och mormödrar använder droger? Skulle vara riktigt intressant att se
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Malmö01
    taquine skrev 2014-01-06 00:37:42 följande:
    Var är källan till att 98% av mor och mormödrar använder droger? Skulle vara riktigt intressant att se
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

Känner du många som varken röker, dricker eller använder koffein?
  • Anonym (riskera andra)
    taquine skrev 2014-01-06 00:37:42 följande:
    Lägger du även märke till hur dessa människor undviker att svara rakt på frågor? Drömmer
  • Anonym (riskera andra)

Att hänvisa till källor som florerar på Flashback mm känns väl också lite si så där, och där om någonstans heter det ju att dem inte kommer ihåg källan.. dem upprepar bara det som andra säger utan att tänka över det hela eller ifrågasätta.

Forskning och studier mot droger däremot förkastar man utan problem för dem är bara propaganda Drömmer

• Malmö01
    Anonym (riskera andra) skrev 2014-01-06 00:43:37 följande:
    Att hänvisa till källor som florerar på Flashback mm känns väl också lite si så där, och där om någonstans heter det ju att dem inte kommer ihåg källan.. dem upprepar bara det som andra säger utan att tänka över det hela eller ifrågasätta. Forskning och studier mot droger däremot förkastar man utan problem för dem är bara propaganda

Så bara för att de råkar finnas även på Flashback så är de felaktiga? Ni länkade ju förfan till RNS.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.