• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (liljan)

Har en polare som rökte då och då under sin graviditet. Hennes unge är fullt frisk och var tidig med vissa saker som liten utvecklingsmässigt. Det farliga är ju om man blandar med tobak, barn kan få lägre födslovikt osv om man röker tobak. Har läst mycket om det på nätet, finns inga svenska studier om mödrar som rökt cb men finns bla jamaicanska studier om det, googla, det borde du läsa om du är orolig TS. Lycka till med din graviditet och bebisen och hoppas den föds frisk men det tror jag nog, alkohol och cigaretter är dubbelt så farligt och trots det föds friska barn, finns ju tom knarkare som får friska barn trots att tex benzo är känt för att ge fosterskador.

Tror nog inte det är någon fara men googla efter den där studien om gravida mödrar om du är orolig.

Vad visar ultraljud och sfmått och blodprov osv då? Om allt verkar bra så är det nog bra.

• Anonym (riskera andra)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:01:58 följande:
    Hej! Jag har rökt cannabis inprinsip största delen av mitt liv. och även under hela graviditeten. ca några gram om dagen. Nu sitter jag här med min 7 månaders son som är hur lugn snäll och go som helst! Och han är fullt frisk! Tror inte cannabis gör någon skada alls faktiskt! sen har ju dom flesta sina fördomar mot folk som brukar olika saker. men när de gäller cannabis så är de bara brist på kunskap från deras sida! Kram och lycka till med din bebis :)
    Du tror inte det gör någon skada, du utsätter alltså ditt barn för en risk som du inte vet om det skadar eller inte.