• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (Ingen fara)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 21:05:48 följande:
    12 sidor innan den personliga anekdoten dök upp. Måste vara något slags rekord. Men med ditt sätt att räkna är det alltså inte farligt att röka under graviditeten heller. Eller i huvud taget. Det finns ju folk som blir 90 år gamla trots att de är storrökare så det kan ju inte vara farligt.
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:52:37 följande:
    ja fast det är ju en studie gjord på missbrukare som röker flera joints om dagen och inte två i månaden. Alkohol är också jätteskadligt, barnen blir missbildade och bla... ja åter igen vid ÖVERDRIVEN konsumtion. Jag vet många gravida som tagit sig ett glas rött mer än en gång under graviditeten och INGEN av dem har fått barn det är fel på. Hela frankrikes befolkning skulle vara missbildade adhd ungar om det stämde, där är det väldigt vanligt att man dricker måttligt under grav. Nä jag tror att så länge man håller det på en liten måttlig nivå gör det inte mer skada än alla jävla avgaser vi drar ner i lungorna eller alla andra gifter vi utsätts för genom kläder och städartiklar m.m
    TS röker 6-7 jointar om dagen varje dag i veckan. Hur tycker du att "måttligt" passar in där?