Inlägg från: Anonym (Ingen fara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen fara)

Gravid och röker cannabis.

Jag känner en tjej som rökte cannabis under bägge graviditeter. En annars arbetsam och smart tjej och ingen missbrukande i samhällets bottenskrap direkt. Hon rökte inte dagligen men då och då. Hon drack en öl också ibland. När det var fest brukade hon köpa 1-2 2,5 or och båda hennes graviditer, förlossningar och barn är mer än perfekta. De är både välskapta och smarta. Antingen har hon haft tur eller så är all skräckpropaganda starkt överdriven.

• Anonym (Ingen fara)
    Anonym (riskera andra) skrev 2014-01-05 20:39:42 följande:
    "A pregnant woman who regularly smokes marijuana or hashish may give birth prematurely to an undersized, underweight baby. Over the last ten years, many children of marijuana users have been born with reduced initiative and lessened abilities to concentrate and pursue life goals. Studies also suggest that prenatal (before birth) use of the drug may result in birth defects, mental abnormalities and increased risk of leukemia1 in children." Men det är klart du känner någon som enbart hade tur, det representerar ju hur det ligger till.. Artt köra rattfull är ju inte heller farligt det bevisas ju genom den personen som inte körde ihjäl någon.. eller kanske inte! TS det är en sak att ta risker gällande sin egen hälsa, ditt val om du vill riskera den, men att riskera ditt barns hälsa genom droger, alkohol, fallskärmshoppning mm det är egoistiskt och dumt

ja fast det är ju en studie gjord på missbrukare som röker flera joints om dagen och inte två i månaden. Alkohol är också jätteskadligt, barnen blir missbildade och bla... ja åter igen vid ÖVERDRIVEN konsumtion. Jag vet många gravida som tagit sig ett glas rött mer än en gång under graviditeten och INGEN av dem har fått barn det är fel på. Hela frankrikes befolkning skulle vara missbildade adhd ungar om det stämde, där är det väldigt vanligt att man dricker måttligt under grav. Nä jag tror att så länge man håller det på en liten måttlig nivå gör det inte mer skada än alla jävla avgaser vi drar ner i lungorna eller alla andra gifter vi utsätts för genom kläder och städartiklar m.m
  • Anonym (Ingen fara)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 21:05:48 följande:
    12 sidor innan den personliga anekdoten dök upp. Måste vara något slags rekord. Men med ditt sätt att räkna är det alltså inte farligt att röka under graviditeten heller. Eller i huvud taget. Det finns ju folk som blir 90 år gamla trots att de är storrökare så det kan ju inte vara farligt.
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:52:37 följande:
    ja fast det är ju en studie gjord på missbrukare som röker flera joints om dagen och inte två i månaden. Alkohol är också jätteskadligt, barnen blir missbildade och bla... ja åter igen vid ÖVERDRIVEN konsumtion. Jag vet många gravida som tagit sig ett glas rött mer än en gång under graviditeten och INGEN av dem har fått barn det är fel på. Hela frankrikes befolkning skulle vara missbildade adhd ungar om det stämde, där är det väldigt vanligt att man dricker måttligt under grav. Nä jag tror att så länge man håller det på en liten måttlig nivå gör det inte mer skada än alla jävla avgaser vi drar ner i lungorna eller alla andra gifter vi utsätts för genom kläder och städartiklar m.m
    TS röker 6-7 jointar om dagen varje dag i veckan. Hur tycker du att "måttligt" passar in där?

Nä, Ts borde helt klart dra ner på intaget. Men hon måste inte sluta helt om hon inte vill. Rökning är annorlunda, det finns så många man vet om och känner som dött i kol. Men VET du om någon som fött ett alkoholskadat barn för att att hon tog ett glas vin el drack en öl på midsommar? Nä skräckpropagandan är överdriven. Foster skadas inte av en öl, en cigg el en joint. Jag pratade med en barnmorska om detta och hon erkände att man har nolltolerans och motkampanjer för att skydda de barn vars mamma har missbruksproblem inte kan hålla sig till ett glas vin el en öl på en kväll. Tyvärr blir det häxjakt och hat mot de som KAN hantera det och vill ta ett glas vin eftersom folk inte kan tänka själva utan går på direkt. Missbruk försvarar jag inte, det ÄR skadligt både för mor o barn. Men en öl till jul betyder inte barnet kommer födas utan armar och ben. fatta det. Det finns inte ens en risk för det.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.