• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Iarwain
    Malmö01 skrev 2014-01-05 19:41:46 följande:
    Så så fort det är upp till bevis så lägger du ner debatten? Roligt att alla okunniga cannabismotståndare gör precis lika dant när det kommer till att visa bevis.

Men läste du mitt inlägg? Den studien visar inte alls det du påstår.
  • Malmö01
    Iarwain skrev 2014-01-05 19:54:23 följande:
    Men läste du mitt inlägg? Den studien visar inte alls det du påstår.

Vad påstod jag? Cannabinoider fungerade som antipsykotiska precis som jag påstod.
  • Anonym (Vågade inte)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 19:37:47 följande:

anandamid finns inte naturligt i nyföddas kroppar, det 'r nått man tillsätter i efterhand för att stimulera hungerkännslor och sovbehov.

i princip samma effekt som om man skulle ge barnet en joint

men det finns naturligt i min kropp, det som inte finns naturligt i min kropp är en joint... inte heller i barnets... 

Du förstår nog min poäng

• Anonym (Maria)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 19:41:46 följande:

Så så fort det är upp till bevis så lägger du ner debatten? Roligt att alla okunniga cannabismotståndare gör precis lika dant när det kommer till att visa bevis.
    Bevis på vad? Har jag missat något? Att graviditet och cannabis inte går ihop?
  • Anonym (Vågade inte)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...
    Jag skrev om min personliga erfarenhet. 
  • Iarwain
    Malmö01 skrev 2014-01-05 19:58:45 följande:
    Vad påstod jag? Cannabinoider fungerade som antipsykotiska precis som jag påstod.

Nej, det visar inte studien. Den visar att en specifik cannabinoid möjligtvis kan ha positiva effekter vid schizofreni. Har du själv läst studien? Det du, indirekt, påstod var att cannabis inte orsakade psykos eller schizofreni, vilken studien inte ens försöker visa...
    Malmö01 skrev 2014-01-05 18:39:26 följande:
    Så du erkänner att cannabis inte orsakar psykos eller schizofreni och att det hjälper som medicin mot just de två sjukdomarna men säger ändå att cannabis är dåligt pga schizofreni?

• Marcia 790

Jag vet inte om du är verklig eller om du bara är ute för att göra debatter men min mamma har rökt sen jag var väl två år om inte sen jag var i magen och från min erfarenhet så kan jag säga att jag hatade det. Allt hon tänkt på var att röka och ifall hon skulle ha pengar till nästa fix. Jag blev bortglömd och ute stängd då hon inte ville röka i samma rum som jag var i. Jag kan helt allvarligt inte fatta varför man skaffar barn som kräver uppmärksamhet 24/7 när man har ett sånt beroende

• Anonym (troll i farten)

Man kan väl verkligen hoppas att även detta är ett troll. Verkar vara många troll i farten nu under långhelg. Folk har väl inget bättre för sig. Man kanske ska starta en troll-tråd själv? Undrar just vad man ska hitta på att skriva om? Det bör vara nåt riktigt skandalöst. Men man får inte glömma bort lite grann humor! {#emotions_dlg.djavulsk}

• studentbruttan29

Grattis till att ditt barn får knarka. Dumbass.

• Malmö01
    Iarwain skrev 2014-01-05 20:08:29 följande:
    Nej, det visar inte studien. Den visar att en specifik cannabinoid möjligtvis kan ha positiva effekter vid schizofreni. Har du själv läst studien? Det du, indirekt, påstod var att cannabis inte orsakade psykos eller schizofreni, vilken studien inte ens försöker visa...
    Malmö01 skrev 2014-01-05 18:39:26 följande:
    Så du erkänner att cannabis inte orsakar psykos eller schizofreni och att det hjälper som medicin mot just de två sjukdomarna men säger ändå att cannabis är dåligt pga schizofreni?

Ja det är ju exakt det jag säger som du påstår att studien visar. Jag sa aldrig att studien visade att schizofreni inte orsakades av cannabis.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.