• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Anonym (---)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 18:18:20 följande:
    www.ukcia.org/research/AdverseEffectsOfCannab...

Jag måste ha ett öga för sånt, dom använder tushkin som referens. det gjorde man i sverige också i ramströms propaganda häfte, samma problem är att tushkin har reviderat sin forskning medan varken ramström eller häftet du länkade till gjorde det.

• Anonym (---)
    Anonym (pucko) skrev 2014-01-05 18:19:21 följande:

Källa på det?

Inlägget ovanför ditt.

• Anonym (M)

På tisdag när jag är tillbaka på jobbet kan jag gå in och länka till medicinska, vetenskapliga forskningsrapporter förutsatt att du har tillgång till någon av sidorna så du kan läsa hela, medicinska artiklar. Men det antar jag att du har?

• Anonym (ndfnf)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 18:23:43 följande:

Jag måste ha ett öga för sånt, dom använder tushkin som referens. det gjorde man i sverige också i ramströms propaganda häfte, samma problem är att tushkin har reviderat sin forskning medan varken ramström eller häftet du länkade till gjorde det.

Så oväntat att du dissade länken

Alla som skriker på källa här på FL verkar lida av samma sak. Vilka källor som än presenteras kommer de ogiltigförklaras av källskrikan, det ligger nämligen i källskrikans natur. Det spelar ingen roll om det är wiki, pubmed eller lancet - källan är icke trovärdig!
  • Anonym (---)
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 18:25:21 följande:
    Du måste lära dig lite om schizofreni för att kunna ta till dig den här typen av texter. Den första texten gäller så kallade NEGATIVA SYMTOM som uppträder samtidigt med de psykotiska inslagen under en schizofreni. Negativa symtom räknas dock inte som psykotiska symtom varför man inte heller kan säga att cannabis har antipsykotisk effekt. Du kan även titta på vilken medicin de jämförde med. . .

Den andra länken har inget att göra med något jag skrivit så jag förstår inte varför du postade den till mig överhuvudtaget.

CBD har en antipsykotisk verkan, ska kanske se leta upp en bättre källa till det för denna tog jag bara av farten.

du kan annars själv googla på cbd om du inte vet vad det är.

Statistiken slog jag ihop av ren lathet, visserligen inte du som nämnde det men jag orkade inte citsera flera :p

• Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 18:32:09 följande:
    Så oväntat att du dissade länken Alla som skriker på källa här på FL verkar lida av samma sak. Vilka källor som än presenteras kommer de ogiltigförklaras av källskrikan, det ligger nämligen i källskrikans natur. Det spelar ingen roll om det är wiki, pubmed eller lancet - källan är icke trovärdig!

Ja fyfan för källkritik..
  • Anonym (Maria)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 18:35:20 följande:

CBD har en antipsykotisk verkan, ska kanske se leta upp en bättre källa till det för denna tog jag bara av farten.

du kan annars själv googla på cbd om du inte vet vad det är.

Statistiken slog jag ihop av ren lathet, visserligen inte du som nämnde det men jag orkade inte citsera flera :p

Jag vet vad det är, och det finns naturligtvis ingen antipsykotisk effekt. Man kan se en minskning av de så kallade negativa symtom som är ett inslag i flera sjukdomsbilder, men inte på de psykotiska symtomen. Tvärtom.
  • Malmö01
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 18:25:21 följande:
    Du måste lära dig lite om schizofreni för att kunna ta till dig den här typen av texter. Den första texten gäller så kallade NEGATIVA SYMTOM som uppträder samtidigt med de psykotiska inslagen under en schizofreni. Negativa symtom räknas dock inte som psykotiska symtom varför man inte heller kan säga att cannabis har antipsykotisk effekt. Du kan även titta på vilken medicin de jämförde med. . . Den andra länken har inget att göra med något jag skrivit så jag förstår inte varför du postade den till mig överhuvudtaget.

Så du erkänner att cannabis inte orsakar psykos eller schizofreni och att det hjälper som medicin mot just de två sjukdomarna men säger ändå att cannabis är dåligt pga schizofreni?
  • Anonym (---)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 18:32:09 följande:
    Så oväntat att du dissade länken

Alla som skriker på källa här på FL verkar lida av samma sak. Vilka källor som än presenteras kommer de ogiltigförklaras av källskrikan, det ligger nämligen i källskrikans natur. Det spelar ingen roll om det är wiki, pubmed eller lancet - källan är icke trovärdig!

Som sagt, enligt ramström så får man cancer av att röka cannabis, när ramström skrev sitt propagandahäfte så kämpade tushkin på att bevisa länken mellan cannabis och cancer, efter 30 årig forskning så medgav han att cannabis dels inte skapar cancer så har den även en viss skyddande verkan på användaren.

Fast i sverige är det fortfarande samma ramströms version som gäller, det var omkring det första som fastnade i häftet du postade och det tar bort trovärdigheten med 100%

• Anonym (---)
    Anonym (Maria) skrev 2014-01-05 18:38:58 följande:
    Jag vet vad det är, och det finns naturligtvis ingen antipsykotisk effekt. Man kan se en minskning av de så kallade negativa symtom som är ett inslag i flera sjukdomsbilder, men inte på de psykotiska symtomen. Tvärtom.

Du vet inte vad det är men det är aldrig för sent att lära sig nått nytt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22716160

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.