• Anonym (420)

Gravid och röker cannabis.

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

• Svar på tråden Gravid och röker cannabis.
  • Malmö01
    ClaraV skrev 2014-01-05 17:59:02 följande:
    Det finns forskning som tyder på att det ÄR skadligt att röka cannabis när man är gravid. Och att SKADA SITT BARN för att man inte kan hålla sig borta från att röka ÄR ATT MISSBRUKA. DU försvarar ju människan som sitter och är påtänd största delen av sin vakna tid och påstår att denna inte missbrukar. Personen jag ställde frågan till har för övrigt inte försvarat sig själv. Utan det är DU som hoppat på mig om att jag har fel. Har du hört en annan historia från personen jag ifrågasatte? För om inte så gör ju du exakt samma sak. Eller nej, du antar att personen INTE missbrukar. Men du har ju inte mer fakta än mig och bör därför inte säga så mycket. Och du. Jag tänker inte säga ett ord till till dig, jag har inget i utbyte av att diskutera detta med någon som inte ens vågar stå för sina åsikter och visa vem den är.

Var har du hittat den faktan? För inte är den en godkänd undersökning för då skulle jag ha läst det själv med ganska stor sannolikhet.
  • korralin

Jag röker cannabis dagligen men skulle absolut sluta ifall jag blev gravid (och bestämde mig för att behålla).
    Det finns inga som helst belägg för att det skulle vara nyttigt att inta cannabis under graviditet och det finns skiljeaktiga meningar om huruvida det är skadligt eller ej. Med den vetskapen i ryggen så är det oansvarigt och egoiskt att fortsätta röka under graviditeten. 

• Anonym (Maria)
    Tokfrans skrev 2014-01-05 17:59:45 följande: